Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marooned
#1204495
V60D5AWDPolestar skrev:Roligt projekt, synd att Volvo aldrig släppte C30 i AWD utförande.
Håller med. Hade varit en sjukt rolig bil att trimma och ha kul med om den funnits en AWD modell.

Schmoyoho skrev:
Tycker fälgarna blev klockrena på bilen! 322 hk på framhjulen lät brutalt, blir det inte mycket torque steer? Men kul med effekt, mer sås än min V8 :shock:
Jo, det är en nackdel. Även fast trimfirman säger att dom begränsar vridet en del på 1-2an för att undvika sjukt torque steer. Visst är det kul att dra iväg på dom växlarna med, men för mig är det mycket att den är pigg 3-4an då det är mest dom hastigheterna man "drar på" i när man ska gasa extra eller köra om.

RIktigt nöjd med fälgarna med, var också lite tveksam till dom när jag fick dom men blev en helt annan sak när dom sitter på bilen.
#1205616
550cc spridarna monterade och imorgon bär det iväg mot Helsingborg för mappning och 322 roliga hästkrafter.


Väntar på kopplingen som är beställd, efter det är det inte så mycket mer kvar. Funderar på spacers bak. Sen blir det iofs lite nytt ljud i den nästa vecka med. Lite småpill blir det väl mest framöver som t ex ny alu-panel i mittkonsolen då den gamla är lite bucklig och repig. 2500kr tar Volvo för den...

Letat efter billigare på nätet utan framgång. Om någon vet så tipsa gärna.
#1205689
Pallar inte originalkopplingen för trimningen eller byter du får att få annan känsla så? Kopplingsjobb är väl inget man gör i en handvändning på dessa, måste man inte ner med hela lådan?
#1205694
Schmoyoho skrev:Pallar inte originalkopplingen för trimningen eller byter du får att få annan känsla så? Kopplingsjobb är väl inget man gör i en handvändning på dessa, måste man inte ner med hela lådan?
Den klarar väl det ett tag men risken är väl överhängande att kopplingen ger sig med all den effekten.

Vet ej, lämnar in den på verkstad för det jobbet :wink:
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1205902
Marooned skrev:Halva dagen spenderades hos GDM och resultat blev 321hk och 578Nm.
Det borde väl kännas... :wink:

Väldans puckel på vridmomentet.


.
Användarvisningsbild
av Marooned
#1206111
ThomasT skrev:
Marooned skrev:Halva dagen spenderades hos GDM och resultat blev 321hk och 578Nm.
Det borde väl kännas... :wink:

Väldans puckel på vridmomentet.


.

Ja, var inte så på dom andra testerna, luftmassemätaren varnade sen, vet inte om det har något med det att göra? Ska byta den härnäst...
Användarvisningsbild
av Marooned
#1206310
Luftmassemätaren behöver bytas då fick felkod på den. Ska in och byta koppling (sachs performance) den 30e så den får stå tills dess förutom när den ska in och få lite nya högtalare och slutsteg nu den 25e.

Beställt ATM magnetventil också. Funderar på lite nya slangar från do88 som värmepaket och tryckslangar. Även inloppsrör från do88.

Ny aluminiumpanel runt stereon och ner ligger också i planen. Även byte vindrutan då den är rejält repig och har ett stenskott i sig.

Sugen på en stereo från bluepower med. Enda vettiga jag hittat som passar in snyggt i panelen. Den är dock lite dyr...

Skulle helst vilja ha nåt som passar lika bra men som kör Apple Carplay.

Sen köra en helrekond själv på den när allt är fixat. Motortvätt (b-versionen med att bara torka och blåsa luft), rekond stolar mm. Köpte biltemas blötdammsugare i somras för detta, rekommenderar den starkt. Gjort 3 bilar hittills och dom blir som nya med mjuk svamp, sen bland vatten och textiltvätt och skrubba försiktigt och sen dammsuga av. Även köra rejäl vaxning med rengöring, vax och polish.

Sist men inte minst när allt ovan är klart ska jag ut och ha fotosession. Är en amatörfotograf och lite av mina bilder finns att se här om någon är intresserad: https://www.flickr.com/photos/mikelnilson/albums

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]