Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
#1207400
dU HAde en fin nätgrill utan emblem.
Själv skulle jag haft bara nätgrill utan emblem.
Så sällan det går ha utan emblem

Min V70 har xc grill, utan emblem. as läckert.

Men det är smaksak.
Bra jobbat hursom :)

Vill ha min 940 emblemlös i grillen, men det går inte, hål och fet fyrkant blir kvar :(
Synd att ingen gjort 940 turbo grill ala orignal fast utan emblem underlag-
Den borde sålt bra tror jag
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1207637
Bild

Den gamla blästrade och ärgade grillen borta.

Bild

Den nya på plats efter att ha rengjort lite i hålet i fronten samt runt clipsen som håller fronten mot frontplåten.

Bild

Bild

Passformen var helt ok för att vara styling-grejer, och snyggare vart det ju helt klart :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1208051
Bild

Passade på när lyften i garaget var ledig att byta ut klonk-stagen fram. Har haft oljud på passagerarsidan så det var läge att byta. Stagen bak får tas vid senare tillfälle då dem verkar behöva kapas loss :evil: Under tiden jag hade bilen upphissad så var det dags för ett oljebyte. En flaska Omega 907 först för att rensa ur lite extra och sedan ur med den gamla oljan och i med Castrol Edge enligt rekommendation. Bilen är ju så pass fin än så den får fin olja :mrgreen:

Bild

Tänkte även passa på att byta stift. Och tur var väl det, även om jag undrar. Bilen är ju servad enligt boken. Men någonstans har något fumlat till det ganska rejält. Som synes så är stiftet till höger som satt i motorn klart längre ?:-/ Vilket ju föranledde en rejäl googling innan fortsatt arbete, vilket ledde till mer förvirring och irritation egentligen.

Dem långa stiften spårades via artikelnummer till T6 motorer 08 och nyare. Och man tycker ju att även om man missar att stiften är olika långa, borde man inte reagera på att man får ett över efter avslutat arbete..? På vägen hem kunde det konstateras att tomgången verkar bättre och framförallt är den inte lika tråkig på låga varv som innan och känslan var att den är piggare överlag.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1210764
Bild

Bytt termostathuset då jag tyckt mig se tendenser till att termostaten börjat bli klen. Det där med att byta hela huset var ju inte så farligt bara man lossar servopumpen och har ett gediget urval verktyg till hands. Sen hade det ju inte gjort något om man hade kunnat se den undre bulten istället för att känna sig fram i blindo med verktyg i hopp om att hitta rätt. Begriper inte varför man gick över till denna konstruktion ?:-/
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1211005
Den där grillen gjorde ju otroligt mycket, bra jobbat :-)-)

Bra upptäckt med stiften med
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]