Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1199717
Tack ska ni ha. Jag är så nöjd. Nu börjar fortsättningen...
#1270301
Jaha, då har ett år gått. Var inne med bilen på service i tisdags, exakt ett år efter uthämtandet. Det blev ganska exakt 1250 mil på detta året. Bensinförbrukningen under detta året hamnade på 0,80 liter/mil. I mitt tycke riktigt bra för en XC60, och mindre än förväntat.
Bilen har skött sig riktigt bra, det ända märkliga som hände var när start/stopp systemet inte återstartade bilen mitt i en korsning. Först efter att öppnat och stängt förardörren gick det att starta bilen. Inga felkoder fanns. Utöver det har jag bara fört en diskussion om automatlådans ovilja att välja en högre växel, även när ECO+ knappen är intryckt. Spakar man manuellt så går det utmärkt att växla tidigare, och på så sätt minska förbrukningen.

Varit inne två gånger och fått ny programvara och vinterdäcken pålagda. Någon liten justering av bakre kofångaren.

Vid senaste servicen justerade min otroligt duktiga och trevliga PST takluckan, som inte gick ner tillräckligt i bakkant. Priset på servicen var 0 kronor, fick tre års fri service "på köpet".

Jag är helnöjd med denna bil. :-D
#1271049
EbbevonVolvo skrev:Jaha, då har ett år gått. Var inne med bilen på service i tisdags, exakt ett år efter uthämtandet. Det blev ganska exakt 1250 mil på detta året. Bensinförbrukningen under detta året hamnade på 0,80 liter/mil. I mitt tycke riktigt bra för en XC60, och mindre än förväntat.
Bilen har skött sig riktigt bra, det ända märkliga som hände var när start/stopp systemet inte återstartade bilen mitt i en korsning. Först efter att öppnat och stängt förardörren gick det att starta bilen. Inga felkoder fanns. Utöver det har jag bara fört en diskussion om automatlådans ovilja att välja en högre växel, även när ECO+ knappen är intryckt. Spakar man manuellt så går det utmärkt att växla tidigare, och på så sätt minska förbrukningen.

Varit inne två gånger och fått ny programvara och vinterdäcken pålagda. Någon liten justering av bakre kofångaren.

Vid senaste servicen justerade min otroligt duktiga och trevliga PST takluckan, som inte gick ner tillräckligt i bakkant. Priset på servicen var 0 kronor, fick tre års fri service "på köpet".

Jag är helnöjd med denna bil. :-D
Då blev det en garagetråd i alla fall. :-D
I samband med servicen gjorde jag även en investering som kommer att spara pengar åt mig. Har glömt p-skiva en gång och det kostade 800 kr. Denna kostade 429 kr.
park.jpg
park.jpg (247.67 KiB) Visad 1699 gånger
#1271104
EbbevonVolvo skrev: tis 25 sep 2018, 00:30
EbbevonVolvo skrev:Jaha, då har ett år gått. Var inne med bilen på service i tisdags, exakt ett år efter uthämtandet. Det blev ganska exakt 1250 mil på detta året. Bensinförbrukningen under detta året hamnade på 0,80 liter/mil. I mitt tycke riktigt bra för en XC60, och mindre än förväntat.
Bilen har skött sig riktigt bra, det ända märkliga som hände var när start/stopp systemet inte återstartade bilen mitt i en korsning. Först efter att öppnat och stängt förardörren gick det att starta bilen. Inga felkoder fanns. Utöver det har jag bara fört en diskussion om automatlådans ovilja att välja en högre växel, även när ECO+ knappen är intryckt. Spakar man manuellt så går det utmärkt att växla tidigare, och på så sätt minska förbrukningen.

Varit inne två gånger och fått ny programvara och vinterdäcken pålagda. Någon liten justering av bakre kofångaren.

Vid senaste servicen justerade min otroligt duktiga och trevliga PST takluckan, som inte gick ner tillräckligt i bakkant. Priset på servicen var 0 kronor, fick tre års fri service "på köpet".

Jag är helnöjd med denna bil. :-D
Då blev det en garagetråd i alla fall. :-D
I samband med servicen gjorde jag även en investering som kommer att spara pengar åt mig. Har glömt p-skiva en gång och det kostade 800 kr. Denna kostade 429 kr.

park.jpg
Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.
#1271111
Lövet skrev:Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.
Ja du, antagligen är den det. :-D Visste inte om att det kan låta från dom. Den är helt elektronik och om jag skakar den så hörs inget. Köpte den på Bilia.
#1271126
EbbevonVolvo skrev:
Lövet skrev:Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.
Ja du, antagligen är den det. :-D Visste inte om att det kan låta från dom. Den är helt elektronik och om jag skakar den så hörs inget. Köpte den på Bilia.
Det är nåt plastrassel från batterilucka eller nåt som troligen är problemet i min. Vet inte om jag orkar engagera mig i att skaffa en ny dock. Använder den lite för sällan.
#1274418
Jag tar det från början.
Bilen hämtades 2017-09-18, en fabriksny XC60 T5 Classic 2017 Summum.
Det första som jag upptäckte var att den beställda bagagerumsmattan var av ganska hård plast, och var inte något Volvo originaltillbehör. Det gick inte heller att använda bärkassehållaren i bagaget på grund av denna värdelösa matta. Jag beställde en vändbar, utfällbar matta för 1670 kronor i stället.
Nästa åtgärd var att montera ett bakre stötfångarskydd. Köpte ett i rostfritt, borstad svart som blev lagom diskret. Efter några månader släppte skyddet i bägge sidorna och såg ut som en banan. Det riskerade också till slut att ta i bakluckan. Det gick inte att rädda skyddet utan jag tog bort det i stället. Märkligt att där det fortfarande satt fast så satt det som berg. Trodde nog att lacken skulle skadas men med en värmepistol så lyckades jag efter mycket slit få loss den utan några som helst skador på bilen. Skyddet däremot, var förstört.
Men något skydd ville jag ha så det blev till att plocka fram stripes och leka lite. Sedan blev det transparent ”helikopterfolie” ovanpå detta. Jag har även jobbat med bilfoliering några år och har kvar en del material. Nu känner man igen bilen på parkeringen.
Bak-1.jpg
Bak-1.jpg (258.09 KiB) Visad 1398 gånger
Bak-2.jpg
Bak-2.jpg (280.64 KiB) Visad 1398 gånger
Vinterdäcken visade sig kasta upp mängder med skit längs sidan på bilen trots stänkskydden. Jag gjorde ett försök att minska detta med att bredda och förlänga stänkskydden med ett par centimeter. Det gjorde ingen som helst nytta, får se om jag ska göra ett nytt försök till denna vinter.
Stänkskydd.jpg
Stänkskydd.jpg (202.1 KiB) Visad 1398 gånger
I maj månad fick jag ett stenskott nästan mitt i siktfältet. Volvo rekommenderade byte av ruta och så fick det bli. 1600 kronor bytte ägare.
I juni månad hade Volvohandlaren i min stad en 20% kampanj, och då passade jag på att beställa en sats med nätfickor för 800 kronor.
Nätfickabak.jpg
Nätfickabak.jpg (317.85 KiB) Visad 1398 gånger
Här syns även bagagerumsmattan.
Nätfickafram.jpg
Nätfickafram.jpg (408.36 KiB) Visad 1398 gånger
Fortsättning följer.
#1274716
Wibe skrev:Det var ju en nice lösning för bagageskydd. Kanske hade kunnat funka med texten Inscription om det är möjligt att göra??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Allt är möjligt. Det är bara fantasin som sätter gränserna. Alla som håller på med bildekor och monterar texter kan fixa det. Så gör det!!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]