Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1192506
Derank skrev:Finns ju såklart ingen som betalar mer för en beggad än 3n ny. Du vet ju heller aldrig slutpriset. Priset på lappen är ju sällan vad de får.
Privatpersoner betalar mer för beggade bilar än vad ramavtalskunder gör för nya hela tiden. Om du bara visste hur mycket kampanjstöd och liknande som finns tillgängligt. Jag skulle aldrig köpa en 1-2 år gammal bil från Volvohandeln som privatperson...
#1192512
Lövet skrev:
Derank skrev:Finns ju såklart ingen som betalar mer för en beggad än 3n ny. Du vet ju heller aldrig slutpriset. Priset på lappen är ju sällan vad de får.
Privatpersoner betalar mer för beggade bilar än vad ramavtalskunder gör för nya hela tiden. Om du bara visste hur mycket kampanjstöd och liknande som finns tillgängligt. Jag skulle aldrig köpa en 1-2 år gammal bil från Volvohandeln som privatperson...
Borde ju lnte vara något problem för merparten här då de verkar kunna använda ramavtalen till privatköp.

Det har dok ingen på vårat föret lyckats med. Då får åf inte sitt stöd.

Dok så ska man ju veta att ramavtalen utgår från brutto priser. Så med alla kampanjer hit och dit blir det nästan lika billigt privat m iaf de jag kollat på och då har vi 12% på Volvo och 17 på wv och 11 på Audi.
#1192539
Derank skrev:
Lövet skrev:
Derank skrev:Finns ju såklart ingen som betalar mer för en beggad än 3n ny. Du vet ju heller aldrig slutpriset. Priset på lappen är ju sällan vad de får.
Privatpersoner betalar mer för beggade bilar än vad ramavtalskunder gör för nya hela tiden. Om du bara visste hur mycket kampanjstöd och liknande som finns tillgängligt. Jag skulle aldrig köpa en 1-2 år gammal bil från Volvohandeln som privatperson...
Borde ju lnte vara något problem för merparten här då de verkar kunna använda ramavtalen till privatköp.

Det har dok ingen på vårat föret lyckats med. Då får åf inte sitt stöd.

Dok så ska man ju veta att ramavtalen utgår från brutto priser. Så med alla kampanjer hit och dit blir det nästan lika billigt privat m iaf de jag kollat på och då har vi 12% på Volvo och 17 på wv och 11 på Audi.
Ingen får använda några ramavtal privat. Det är ett skattebrott om man inte tar upp den förmånen till beskattning. Dessutom får inte ÅF någon ersättning från generalagent om man använder ramavtal till en privatperson så jag skulle säga att det är rätt ovanligt.

Volvo är helt galna i sin prissättning i min mening. Titta på XC60 exempelvis, man skeppar iväg fullutrustade Classic modeller för ~350' och i andra änden av hallen står begagnade bilar med 6000 mil på mätaren för 320. Det är inga lysande affärer för de privatpersoner som köper dessa om man säger så.
#1192555
Det har man sett länge att begagnade XC60 har väldigt högt andrahandsvärde. Vad kommer att hända framöver? Jag menar, nu när nya modellen ska bli ännu dyrare? Volvo har ju sagt att bilköpare med begränsade (statliga?) förmånsköp ska välja V90. Kommer värdet på XC60 fortfarande ligga högt trots nya modellen? Ska bli intressant att se.
#1192919
Då tickade världens långsammaste "klocka" ner till fyra veckor...
Men jag blev medveten om min existens i helgen. Det piggare upp. :lol: :lol:

Här kan ni läsa om "mitt" nya köp i helgen, om ni orkar läsa.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&t=136790
#1193852
Igår ändrades det till leverans vecka 38.
Nu idag till bilen byggd!! (B)
Fortfarande vecka 38 som leverans. Nu känns det riktigt bra. :D
#1194976
Det som verkligen irriterar mig är leveransstatusen på Min Volvo. Det ändrar sig numer mellan vecka 38 och 39 VARJE DAG. Mycket irriterande. Jag förstår att det är rätt många faktorer som avgör, men att ändra det varje dag gör det hela bara löjligt. Och ska man ha denna "service" till oss som köper nya bilar så tycker i alla fall jag att man ska känna det som en seriös tjänst.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]