Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1449886
håller man sig konstant under 90 är de snåla, men det orkar man ju inte på motorvägarna el så. 20mil med XC60in mad farthållaren intryckt på 90knph gjorde 0,54 med sedan blev det 130-150 resten av vägen hem till sundsvall, 46mil slutade på 0,96
#1449889
Derank skrev:håller man sig konstant under 90 är de snåla, men det orkar man ju inte på motorvägarna el så. 20mil med XC60in mad farthållaren intryckt på 90knph gjorde 0,54 med sedan blev det 130-150 resten av vägen hem till sundsvall, 46mil slutade på 0,96
Du har en diesel, jag en bensinare som är törstigare.
Detta var lite stadskörning, sedan ca 95. Det som gjorde denna rekordlåga förbrukning var en riktigt stark medvind, säkert 50 - 60 km/h. :-D
Hade jag kört på andra hållet, i motvind, så hade jag hamnat betydligt högre. Någonstans 0,9 - 1,0 skulle jag tro.
#1450502
Upptäckte idag att det inte går att låsa upp bakluckan med appen. Står att bakluckan är upplåst, men det är den inte. Klickar bara i mikrobrytaren. Däremot går det att låsa bilen med appen. Får väl koppla på Icarsoften och se om det finns något meddelande.
#1523289
Tänk vad ofta jag skriver här. Bilen sköter sig bra, det där med att låsa upp bakluckan löste sig vid servicen i slutet på augusti 2021 då jag fick alla programvaror uppdaterade. Detta var första servicen hos BilBengtsson i Ystad efter att jag fick ett tre års "gratis" servicepaket hos Bilia i Trelleborg. Tog samma servicetekniker som jag hade till min tidigare V60. En lugn och trygg kille som jag litar till fullo på. Min ena bror som har en XC90 har också honom som sitt val, och är också helnöjd.

I juli månad kom jag över en uppsättning 18" vinterhjul som suttit på en XC60 från 2019, använda en vinter. Nokian Hakkapelitta R2 SUV 235/60/R18 107R XL, fälgar Volvo 5-Y Spoke Silver. Blev lite snyggare är 17" Segin. Hade hoppats på att dessa däck inte skulle dra upp lika mycket skit på bilens sidor, men det blev givetvis tvärt om.

Gjorde själv en lackbehandling med ett keramiskt skydd som var enkelt att lägga. Först gjordes en grundlig polering. Nu blev det väldigt enkelt att tvätta bilen.

Inga fel på bilen fram till servicen 2022 som blev i början på september. Lade till byte av bromsvätska för 995 kr. Vet inte om det egentligen behövdes, bara marginellt ökad fukthalt i vätskan. Bilen blev besiktigad i slutet på september utan några anmärkningar.

Fram till idag har bilen rullat 6313 mil och svalt undan 4984 liter BENSIN, det blir ett snitt på 0.79 liter/mil. Ganska bra för en hög SUV med en motor på 245 hk och en 8-växlad automatlåda.

En helt odramatisk uppdatering av denna tråd. Peppar, Peppar, Ta i Trä. :-D
#1523307
EbbevonVolvo skrev:En helt odramatisk uppdatering av denna tråd. Peppar, Peppar, Ta i Trä. :-D
Det är ju precis så man vill ha det :) Den kärran lär väl rulla i många år framöver
#1523370
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev:En helt odramatisk uppdatering av denna tråd. Peppar, Peppar, Ta i Trä. :-D
Det är ju precis så man vill ha det :) Den kärran lär väl rulla i många år framöver
Lite märkligt att det kom ett SMS från Riddermark Bil om att dom var intresserad av att köpa min Volvo från 2017.

Får väl spara detta SMS till februari, ja om nu min nya bil kommer enligt senaste informationen. :-)
#1531541
Det börjar närma sig slutet för ägandet, förlåt - Vårdnadshavare, av denna bil. Nya bilen anländer till handlaren i början på denna vecka, så nu är det nära.

Helt oväntat så kom idag ett bud på bilen från en av mina bröder. Han är inte nöjd med Pissaten och tycker att min bil är mycket intressant. Budet han lade är 240.000 kr. Mina egna tankar är att jag borde få någonstans 240 -250.000. Jag kontrade med 245.000 men då ville han avvakta. Så nästa vecka skickar jag förfrågningar till några handlare. Spännande blir det. :-)
#1531551
Han vet ju vad han köper och i slutändan är det ju ingen summa för han med de 5000kr. De kan man ju lätt förlora på olika saker när man letar bil :)
EbbevonVolvo skrev: sön 19 feb 2023, 21:13 Det börjar närma sig slutet för ägandet, förlåt - Vårdnadshavare, av denna bil. Nya bilen anländer till handlaren i början på denna vecka, så nu är det nära.

Helt oväntat så kom idag ett bud på bilen från en av mina bröder. Han är inte nöjd med Pissaten och tycker att min bil är mycket intressant. Budet han lade är 240.000 kr. Mina egna tankar är att jag borde få någonstans 240 -250.000. Jag kontrade med 245.000 men då ville han avvakta. Så nästa vecka skickar jag förfrågningar till några handlare. Spännande blir det. :-)
#1531555
Micce1980 skrev:Han vet ju vad han köper och i slutändan är det ju ingen summa för han med de 5000kr. De kan man ju lätt förlora på olika saker när man letar bil :)
EbbevonVolvo skrev: sön 19 feb 2023, 21:13 Det börjar närma sig slutet för ägandet, förlåt - Vårdnadshavare, av denna bil. Nya bilen anländer till handlaren i början på denna vecka, så nu är det nära.

Helt oväntat så kom idag ett bud på bilen från en av mina bröder. Han är inte nöjd med Pissaten och tycker att min bil är mycket intressant. Budet han lade är 240.000 kr. Mina egna tankar är att jag borde få någonstans 240 -250.000. Jag kontrade med 245.000 men då ville han avvakta. Så nästa vecka skickar jag förfrågningar till några handlare. Spännande blir det. :-)
Nä, precis. Men skönt för mig att slippa allt, bara ta pengarna och le.
Sedan får jag se den underbara bilen när jag vill. :-)

Jag är dock sjukt nyfiken på vad handlarna bjuder, eller vad man eventuellt skulle få på blocket.
En annan viktig punkt med att sälja på blocket är risken att råka ut för bedragare. Bedragarna är tyvärr väldigt kreativa och duktiga. :sick:
#1531573
@EbbevonVolvo, Så är det, de lever ju på folks misstag men ha en checklista med om så blir fallet som man inte går utanför. De får helt enkelt acceptera att man säljer sin egendom eller leta vidare :-)

Hade nog gjort så att jag hört mig runt som du gör och sedan beslutat mig, kommer gå som en dans :-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]