Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#1184728
När alla tankar var riktade mot V90 så fick jag ett lite för bra erbjudande på en XC70 där tidigare ägaren var det som fällde avgörandet och jag slog till på en sådan istället.

Det är en XC70 Classic summum D4 AWD My16, uttagen i augusti, med automat och polestar.

Har beställt ett exteriört designpaket och tid för polering och keramiskt lackskydd.

Har en del fälgågren, har både kopior av ixion i 20" ligger och Orginal Cratus 20" där väl Cratus ligger närmast till hands att montera som sommarhjul.

Samtidigt så är det en xc70 och det är inte bara jag som kör bilen så 18" vore skönt så jag slipper oroa mig för skrap hela tiden. Då skulle jag kunna skifta sommar och vinterfälgar då vinterdäcken ligger på 18" ixion som jag tycker är snyggare än sommarfälgarna på bilden nedan.

Vi får se... känner jag mig själv rätt så blir det väl minst 20"... i slutändan oavsett.

Bild

Bild

Bild
av Schmoyoho
#1184786
StefanN skrev:20" Cratus alla dagar i veckan framför Ixion som är rejält uttjatad tycker jag.
Ixion är ovanlig på XC70. Båda är tråkiga för att de är stora femekrade fälgar som lämnar mycket luft mellan ekrarna. Tycker fälgarna som sitter på bilen nu är snyggast faktiskt men ixion hade nog brutit av fint mot allt silver.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1184821
Enligt traditionen så brukar jag ha liknande färg två-tre bilar i rad så jag var ju tvungen att ha en till silver :)

Angående fälgar så tycker jag de som sitter på nu är fina som vinterfälgar, tycker de är för stängda för en sommarfälg.

Cratus ligger närmast till hands som 20" då jag håller med om att ixion är uttjatade. Plus att ixion har lite skrap och cratusen är i nyskick.

Flerekrade fälgar är snyggt men jag orkar inte rengöra med tandborste varje vecka så med de krav jag har på renhet på en bil så går det tyvärr bort.
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]