Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1209832
Brainy skrev:Men... varför tog du inte hakka 9?
Fanns inte som val när jag beställde. Däcken ingick i beställningen.

Låter bra att de blir bättre med tiden. Har hört det från andra också. Läser man tester så verkar de inte vara anmärkningsvärt bullriga, tvärtom.
#1209835
:(
60-80 km/h är värst tycker jag. Hakka 7orna på BMWn märktes inte att det var dubbdäck alls.
#1212328
Sänkt däcktrycket till 2.7 och nu efter 100 mil så tycker jag att däcken "sjunger" lite mindre i alla fall. Eller så har jag blivit lomhörd bara :wink:

Dubbrasslet i låg fart är fortfarande monumentalt men det kan jag nog leva med för greppet är strålande. Sista dagarna har det varit isgata i hela Stockholm pga underkylt regn och på platser där man knappt kan gå utan att halka ger däcken utmärkt grepp. Viktigast är att jag kommer upp för min helv**backe till huset också.
#1212423
Den där Passaten var ju rätt "fet" :-)-) Körde en MY10 i tjänsten en del och var ruggigt nära att köpa loss den sen :wink:
#1212574
Tack. Ja R-line utförandet tycker jag gör rätt mycket för intrycket.
Bild
Bild

Blev en tankning idag också (0,68) samt en snabb avspolning. Det senare känns dock som ett hopplöst uppdrag i den här säsongen när man kör 10 mil om dagen...
#1216565
300 mil senare så har absolut ljudnivån sjunkit. Men jag vet inte om jag vill kalla Hakka8 ett tyst däck än. Fortfarande märkbart bullrigare i 215/55-17 än sommardäcken 235/45-18 vilket jag inte känner igen från tidigare bilar.
#1221440
Fick fylla på AdBlue nu för första gången, efter ganska exakt 1100 mil. Tips till er med SCR bilar som bor i Stockholmsområdet så har Circle K Midsommarkransen AdBlue på pump för bara 6.95kr/lit. Lite skillnad mot det sinnessjuka priset inne på macken:
https://www.okq8.se/webbshop/bilprodukt ... e-1_d_5-l/

Visst går det att köpa på Biltema för rimligare pengar men de har aldrig något i lager och på Swedol får man ingen tratt och de säljer bara på 10l dunk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]