Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1257889
Fick tanka 10l adblue idag för den facila kostnaden av 70kr. I övrigt går jag mest runt och är sur för att jag duttat i dotterns gympasal (jepp) med bilen så jag har fått ett bar härliga repor lagom tills det är dags att börja fundera på återlämning av bilen. Blir säkert prisvärt.
6CEE1928-2007-4E48-BFF1-9FCC145F2B4D.jpeg
6CEE1928-2007-4E48-BFF1-9FCC145F2B4D.jpeg (457.72 KiB) Visad 2379 gånger
#1271000
Då har vi lärt oss att det kostar 4670kr att parkera bilen i dotterns gympasal. I övrigt godkändes allt som normalt slitage enligt avtal. Röda pilar = dyrt. Gröna pilar = gratis. Nu återstår bara problemet med att hitta något nytt att köpa. WLTP ställer till en massa problem så det finns knappt några bilar att beställa längre inom VAG gruppen.
fullsizeoutput_9a3.jpeg
fullsizeoutput_9a3.jpeg (52.07 KiB) Visad 1701 gånger
fullsizeoutput_9a4.jpeg
fullsizeoutput_9a4.jpeg (114.16 KiB) Visad 1701 gånger
fullsizeoutput_9a5.jpeg
fullsizeoutput_9a5.jpeg (65.73 KiB) Visad 1701 gånger
#1271003
Lövet skrev:Då har vi lärt oss att det kostar 4670kr att parkera bilen i dotterns gympasal. I övrigt godkändes allt som normalt slitage enligt avtal. Nu återstår bara problemet med att hitta något nytt att köpa. WLTP ställer till en massa problem så det finns knappt några bilar att beställa längre inom VAG gruppen.
fullsizeoutput_9a3.jpeg
fullsizeoutput_9a4.jpeg
fullsizeoutput_9a5.jpeg
VW Up! Eller??
#1271006
Ja, just I gympasalen är väl lite... Onödigt. ;)
Skämt åsido. En Arteon kanske? :D
#1271017
Ungarna ska börja övningsköra, så andrabilen ska ha manuell låda. Volvo har inte mycket roligt med manuell låda. V60 D4 AWD går t.ex. ej att få med manuell låda. Hade mer eller mindre bestämt mig för en manuell A4 avant quattro 190-hästars diesel. Var in för att diskutera beställning, och fick reda på att den inte går att beställa längre.

Blir att leta begagnat istället.
#1271018
EbbevonVolvo skrev:
Lövet skrev:Då har vi lärt oss att det kostar 4670kr att parkera bilen i dotterns gympasal. I övrigt godkändes allt som normalt slitage enligt avtal. Nu återstår bara problemet med att hitta något nytt att köpa. WLTP ställer till en massa problem så det finns knappt några bilar att beställa längre inom VAG gruppen.
fullsizeoutput_9a3.jpeg
fullsizeoutput_9a4.jpeg
fullsizeoutput_9a5.jpeg
VW Up! Eller??
Näpp. Den går inte att beställa heller.
#1271019
grillchips skrev:Ja, just I gympasalen är väl lite... Onödigt. ;)
Skämt åsido. En Arteon kanske? :D
Arteon är en av de som jag har offertförfrågan ute på. Dock känns det lite "meh" för bilen är exakt likadan invändigt som en Passat och jag känner mig lite färdig där. Dock oerhört snygg. Kan bli aktuell beroende på hur offerten står sig. Får förhoppningsvis svar i veckan.
#1271020
Malmstroem skrev:Ungarna ska börja övningsköra, så andrabilen ska ha manuell låda. Volvo har inte mycket roligt med manuell låda. V60 D4 AWD går t.ex. ej att få med manuell låda. Hade mer eller mindre bestämt mig för en manuell A4 avant quattro 190-hästars diesel. Var in för att diskutera beställning, och fick reda på att den inte går att beställa längre.

Blir att leta begagnat istället.
A4 modellår 2019 börjar tillverkas v44. Det är nog en av de hetaste kandidaterna. Kul är att gamla modellens S-line blir nya modellens basnivå så den kommer nog se rätt trevlig ut :-)
#1272495
Ersättare utsedd: viewtopic.php?f=51&t=145039&p=1272492#p1272486

Sammanfattningsvis är Passat en rasande kompetent bil. Den är inte dålig på någonting. Men det är inte heller så att den får hjärtat i brand direkt.

Saker jag tyckt väldigt mycket om:
Adaptiv farthållare - alldeles lysande tillbehör och den fungerar fläckfritt ned till stillastående.
4Motion - Haldex 5 fungerar utan anmärkning och nån praktisk skillnad mot exempelvis min tidigare Outback märks inte i vanlig trafik
Carplay - pendlar massor så att kunna använda Waze på stora skärmen är perfekt
Stolen - bekväm och skinnkvaliteten är strålande. Knappt ett märke i skinnet trots att det är mjukt och skönt att sitta på
Parkeringsvärmare - knappast unik tillbehör men används massor och gör vintern till en mindre vidrig upplevelse
Rattvärme - se ovan



Saker jag ogillat
DSG är fortfarande inte lika bra som konventionell autlåda. Det är framförallt vid plötsliga accelerationer (det rycker vid nedväxling) och under 10 km/h (bilen hoppar iväg) som skillnaden märks. Man överlever men bra är det inte.
Ljudnivån på grov asfalt är för hög
LED ljusen är svagare än Xenonljusen på sambons A1
#1289239
Eftersom leveransen av nya drar ut så mycket på tiden så kompletterade jag med ett par Thule Wingbar som blev till salu i närområdet. För att vara takräcken så tycker jag de var tysta och inte allt för gräsliga.
v%fhmwL2S%SqEVzOWQriGA.jpg
v%fhmwL2S%SqEVzOWQriGA.jpg (390.34 KiB) Visad 766 gånger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]