Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1265355
Du som har aktiv farthållare och bytt till nya DIM. Om du har hastigheten satt på exempelvis 100, men hamnar bakom nån som kör i 70, får du ”vita linjen” mellan 70 och 90 då? (I det temat du visar på bild)
#1265366
TommyP86 skrev:Du som har aktiv farthållare och bytt till nya DIM. Om du har hastigheten satt på exempelvis 100, men hamnar bakom nån som kör i 70, får du ”vita linjen” mellan 70 och 90 då? (I det temat du visar på bild)
Hmm... Det har jag inte tänkt på...
Får kolla hur det ser ut nästa gång jag kör :-)
#1266028
TommyP86 skrev:Du som har aktiv farthållare och bytt till nya DIM. Om du har hastigheten satt på exempelvis 100, men hamnar bakom nån som kör i 70, får du ”vita linjen” mellan 70 och 90 då? (I det temat du visar på bild)
Det är en vit linje hela vägen från 0 till inställd hastighet...
#1266030
drbrain skrev:Kom på att jag nog inte lagt till här att jag monterat TFT-DIM också, var ju ett tag sedan då det bara var 3 grader ute ;-)
drbrain skrev:Kom på att jag nog inte lagt till här att jag monterat TFT-DIM också, var ju ett tag sedan då det bara var 3 grader ute ;-)
Vill minnas att jag tittat på detta med men många fick ej snurr på detta, så fungerar allt för dig? :)
#1266052
Micce1980 skrev:
drbrain skrev:Kom på att jag nog inte lagt till här att jag monterat TFT-DIM också, var ju ett tag sedan då det bara var 3 grader ute ;-)
drbrain skrev:Kom på att jag nog inte lagt till här att jag monterat TFT-DIM också, var ju ett tag sedan då det bara var 3 grader ute ;-)
Vill minnas att jag tittat på detta med men många fick ej snurr på detta, så fungerar allt för dig? :)
Nja.. Dom flashiga Power-/ECO mätarna fungerar inte. Men jag gillar inte dessa två tema riktigt ändå..
I övrigt tror jag allt fungerar, har aldrig kört en bil med TFT original så har inget att jämföra med ;-)
#1297537
Liten uppdatering då det var ett tag sedan..

Motorvärmare+kupévärmare från Calix monterad så nu slipper man iskall bil och skrapa rutor när man är hemma iaf :-D
Bensinvärmare hade varit ännu bättre men det är ju på tok för dyrt :-/

Har även fått på MY14 dimljussarg fram och reflexsarg bak.

Och en bild på en skitig bil ;-)
Bilagor
IMG_20190206_155912.jpg
IMG_20190206_155912.jpg (205.08 KiB) Visad 1223 gånger
#1297564
StefanN skrev: ons 06 feb 2019, 16:33 Bara hasplåtarna kvar att byta nu då. :-)
Fortfarande nöjd med mätarhuset?
Den där bak skulle verkligen behöva bytas, är lite småmärken på den som sitter på nu.
Där fram vet jag inte, tycker inte det syns såå stor skillnad på den där fram.

Bytte tillbaka till det gamla mätarhuset nu för bilen ska in på service på fredag och oj vad det känns gammalt nu när man vant sig vid det nya :-o
Det nya känns mycket fräschare. Sen är det vissa småsaker som kunde förbättrats i det nya...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]