Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1178526
Lucif3r skrev:Det där rosthålet på vänsterskärmen måste funnits där bra länge med tanke på hur angripen ramen/innanplåten har blivit. Se till att få bort den rosten så fort som möjligt så det inte blir värre.
Det känns som att det kan ha tagit sig in vatten och salt via hålet? Ska definitivt fixa det så fort som möjligt. Skrapade med en kniv så det är enbart ytligt, men det bästa vore ju att köra någon rostfärg på hela innerplåten och även insida framskärm för att förhindra framtida rost.
#1178547
Lucif3r skrev:Jo det är ett jäkla rostställe det där på dessa modeller. Skit letar sig in och gör att skärmarna börjar rosta innifrån.
Min var precis likadan, och jag har sett X antal andra 85x70 med samma fenomen.
Vet inte hur många p80 volvos med rostiga framskärmar, hundben eller bakluckor jag har sett i mitt liv, men kan definitivt inte räkna dom på båda händerna ;)
#1178578
Blå inredning med paneler i björk :-)-) :-)-) :-)-) kan inte bli bättre det.

Kolla så att det inte är tätt i dräneringsslangen från AC, och kolla om du har något kupéfilter i bilen, har du inte det så kan du nästan räkna med att dräneringen från AC är tät :|
#1178611
DayDreamer skrev:Blå inredning med paneler i björk :-)-) :-)-) :-)-) kan inte bli bättre det.

Kolla så att det inte är tätt i dräneringsslangen från AC, och kolla om du har något kupéfilter i bilen, har du inte det så kan du nästan räkna med att dräneringen från AC är tät :|
Har inte något kupéfilter! Vart sitter dräneringen från AC?
av yxet
#1178731
Turbojeppe skrev:
Rlind skrev:Ser ut som glykol där under mattan. Ur med mattorna och låt dom torka nu över sommaren, de torkar inte av sig själv där i bilen. Och byt värmepaketet, förstås. Väldigt vanligt fel på dessa att de ger upp med tiden.
Passa också på att dränera all kylarvätska och byt till ny.
Det låter super. Tack för tips, får försöka hinna med detta till helgen! :)
på min läckte det från värmepaketet,men när jag skulle montera ett nytt så märkte jag att en koppling var lös = värt att kolla.
nu böt jag endå men det såg inte dåligt ut trots ca 40k +
mil

rolig tråd förövrigt :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1178748
yxet skrev:på min läckte det från värmepaketet,men när jag skulle montera ett nytt så märkte jag att en koppling var lös = värt att kolla.
nu böt jag endå men det såg inte dåligt ut trots ca 40k +
mil

rolig tråd förövrigt :D
Ännu mer bra tips! :D Det är så skönt med forum som vill hjälpa till! :)

Kommer nog inte köpa ett nytt värmepaket då det kommer kosta dubbelt så mycket som bilen, men tänker leta efter något fint på skroten så får vi se om det funkar!
#1178921
En mycket händelserik dag igår. Hjälpte polaren att byta ut yttre damask på hans olivgröna, gjorde endel grejer på den gula men mest jobb lades ner på denna skönhet!

Så vi bestämde oss för att riva ur inredningen.
Bild

Hittade ett trevligt litet budskap under mattan! :)
Bild

Medans jag hjälpte kompisen att byta framskärmar så bestämde sig min sambo att joina oss och spenderade bokstavligen 7 timmar på att städa ur karossen! Här ser man endel vad hon har gjort. :D Kommer uppdatera med en nyare bild senare, blev lite för mörkt igår kväll.. :(
Bild

Börjar verkligen gilla denna kombination, även om det är fakebjörk så ger det väldigt mycket personlighet.
Bild

:eek: :eek: :eek:
Bild

Hon har suttit och pressat ut så mycket vätska hon kan, det verkar som att det aldrig slutar.. Fruktansvärt mycket blev urpressat och detta blir en riktigt bra start på att få alla mattor torkade så vi kan börja leta läckage.
Bild

Bild

Kom på mig själv att jag inte hade kollat på luftfiltret än. Men denna 850 är full av överraskningar och filtret såg riktigt bra ut. Lite löv och en fjäril hittades i luftboxen men det dammsögs direkt.
Bild

Bild

Tre saker stör jag mig på här; extraljusen är inte centrerade. Udda framlampor. Enbart ett dimljus funkade. Så jag hämtade två st. relativt fina framlampor som åtminstonde har samma slags slitage, nytt dimljus och några andra grejer.
Bild

Bild

Yummy!
Bild

Höger dimljus i mint condition till salu, 500kr bvsa :D
Bild

Dimljusen gav mig lite problem. I början så fungerade enbart vänster. Sen fungerade enbart höger. Sen gick säkringen, bytte säkring och sen fungerade ingen av dom, sen gick säkring, osv osv. Fick äntligen allting rätt och allt detta pga min okunskap. dimljus-lampan måste ha jord (vilket jag trodde den fick via de två kontakterna), men den måste alltså stöta i lamphållaren. Detta gjorde inte jag då jag testade fram och tillbaka med olika dimljus och lampor..
Bild

Bild

Bild

Efter 13 timmar tog vi kvällen, vi slängde på allt löst på bilen och lämnade den såhär, som frankenstein :D
Bild

Hittade även min gamla stereo som skulle sitta perfa i GLTn!
Bild


Om vädret tillåter så kommer mer förhoppningsvis hända senare! :)
#1179173
Det har varit regnigt i ett par dagar och väderappen sa att det skulle möjligtvis bli åska efter några timmars fint väder. Man kan ju inte vara ute och meka i regn så tänkte städa upp carporten som är fylld med skit! Som ni ser några inlägg tillbaka så är det fruktansvärt mycket dret där men allt går väl!

Efter lite magi så blev det urstädat! Inte sådär jätterymligt och jag måste hitta en lösning på hur jag ska förvara alla extradelar som låg där tidigare. Men det funkar iallafall för nu och det är lite småmysigt där under tak.
Bild

Mördarmolnen påväg..
Bild

Jag sprang verkligen inte runt för att ta bilder mitt i att få ner bilen på marken, hämta snabbladdaren och få tillbaka allt innan det börjar spöregna :lol: :lol:
Bild

Bild

Klarade mig knappt!
Bild

Kollade även trösklarna när jag var under tak och höger sida så verkligen bättre ut än förväntat. Den lilla rostfläcken vid framdörren tittade fram bakom sidokjolen och jag förberedde mig på det värsta!
Bild

Bild

Bild

Jag försökte även få bort extraljusen men dom är ett helvete att ta bort.. Dom sitter i 6 bultar var som hade rostat fast och även satt i trånga utrymmen vilket gjorde att jag försökte få bort frontkorgen som dom satt monterade på. Men jag kunde inte ens få bort tutorna för kablarna till dom går ju såklart bakom 6cm stora bult som vägrar ge sig.. Gav upp på den fronten ( ;) ) och bytte åtminstonde stereo.

Detta medans sambon satt och bytt tidningspapper under isoleringsmattan och det börjar se mycket bättre ut! Nu är det enbart blött längst in på förarsidan så yay!
Bild
#1179186
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Blå inredning med paneler i björk :-)-) :-)-) :-)-) kan inte bli bättre det.

Kolla så att det inte är tätt i dräneringsslangen från AC, och kolla om du har något kupéfilter i bilen, har du inte det så kan du nästan räkna med att dräneringen från AC är tät :|
Har inte något kupéfilter! Vart sitter dräneringen från AC?
Precis under värmepaketet går den en slang som försvinner ner i "kardantunneln"
Bild från min bil borde ju vara samma på din 850 :) passa på att kolla den nu så att den inte är tät :D :-)-) enklast att komma åt den är från passagerarsidan :-)-)
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej jag upptäckte att det läcker in vatt[…]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]