Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175662
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
av JEriksson
#1175704
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Utan att ha sönder denna tråd med en diskussion som inte rör TS bil så svarar jag på denna fråga med att det finns LED-ramper som skickar ljuset framåt och inte ner i backen... Men dessa kostar lite mer än de man köper på Wish och Alibaba... Exempel på bra ramper är Rigid och Vision X
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1175801
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Beror helt på vilken ramp du kör, antar att du hade en "skitramp".. :wink:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175802
Walkmann skrev:
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Beror helt på vilken ramp du kör, antar att du hade en "skitramp".. :wink:
Det kan det nog ha varit, dock ej LED. Kvarstår dock att effekten av extraljus blir sämre längre ner, även om det inte måste bli fullt så uselt.

Vill man ha det riktigt rent i fronten finns ju alternativet med xenon- eller ledkonvertering. Det hamnar i rätt höjd. Men allt hänger ju på hur mycket ljus man vill ha kontra önskat utseendet.
av Dnordin
#1176291
Micce1980 skrev:Spontant så
Drl hus/lampor fram
Mysbelysning i dörrarna
Mysbelysning i mugghållaren
Kromade blinkerslampor fram och bak
Silverfärgade rails
Fixa den hängande torkaren bak
Sportratt om sådan finns i ljust skinn

Sen kanske överkurs men byta till avtagbart drag, jag är allergisk mot synliga drag, när de inte används vill säga :)

Lycka till met nya "vesuttin"
Tack för din fina lista, några känns självklara, andra inte. Som draget exempelvis, helt underbart med fast drag! Avskyr löstagbara, haft det på samtliga bilar och alla har strulat, minst på den andra Volvon men endå strul.

Mysbelysning i dörrarna och mugghållare lät trevligt, finns det färdiga kit för detta?
Torkaren är fixad nu ;)

svergie2 skrev:
Dnordin skrev:
svergie2 skrev:Snyggt! Ge oss bilder på interiören! Bild

Skickat från min Galaxy S7 Edge via Tapatalk
Har inte jättemånga bilder på interiören, har ju "nyss" hämtat den men ni kan få en preview tills ikväll ;)
Christian1984 skrev:Satan va snygg den va.
Ja, jag tycker också den är fin precis som den är, volvo-emblemet ska fixas och stänkskydd ska på.BildBild

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Snygg!
Micce1980 skrev:Spontant så
Drl hus/lampor fram
Mysbelysning i dörrarna
Mysbelysning i mugghållaren
Kromade blinkerslampor fram och bak
Silverfärgade rails
Fixa den hängande torkaren bak
Sportratt om sådan finns i ljust skinn

Sen kanske överkurs men byta till avtagbart drag, jag är allergisk mot synliga drag, när de inte används vill säga :)

Lycka till met nya "vesuttin"
Håller med om hela listan Bild

Skickat från min Galaxy S7 Edge via Tapatalk
Tack för input! :)

JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Christian1984 skrev:Däremot så skulle du kunna flytta ljusrampen ner åt i stället än där du har den nu så ser den lite mer diskret ut.Sen kanske e ett r design paket hade inte varit fel.

Mvh
Christian
Christian1984 skrev:led rampen menar jag.
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
JEriksson skrev:
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Utan att ha sönder denna tråd med en diskussion som inte rör TS bil så svarar jag på denna fråga med att det finns LED-ramper som skickar ljuset framåt och inte ner i backen... Men dessa kostar lite mer än de man köper på Wish och Alibaba... Exempel på bra ramper är Rigid och Vision X
White skrev:Riktigt snygg både in och utvändigt! En bil helt i min smak! :-)-)
Tack! Känner mig nöjd med det stora hela, så endast smågrejer kommer göras, som det känns nu iallafall, får se var det bär av :)
Walkmann skrev:
SBergdahl skrev:
JEriksson skrev:Flytta LED-rampen så den sitter under reg-plåten.
Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Beror helt på vilken ramp du kör, antar att du hade en "skitramp".. :wink:
SBergdahl skrev:
Walkmann skrev:
SBergdahl skrev: Då kan man nog lika gärna ta bort den helt. Är det inte det redan kommer det bli en stor ljus fläck nära bilen som gör att ljuset långt bort där det gör nytta upplevs som svagt. Har provat ljusramp där nere en gång och fick bättre helljus när jag tog bort den.
Beror helt på vilken ramp du kör, antar att du hade en "skitramp".. :wink:
Det kan det nog ha varit, dock ej LED. Kvarstår dock att effekten av extraljus blir sämre längre ner, även om det inte måste bli fullt så uselt.

Vill man ha det riktigt rent i fronten finns ju alternativet med xenon- eller ledkonvertering. Det hamnar i rätt höjd. Men allt hänger ju på hur mycket ljus man vill ha kontra önskat utseendet.

Mig gör det inget om ni diskuterar belysning i min tråd, bra med input och flera synvinklar.
I helgen ska jag göra ett försök att flytta ned rampen och se hur det ser ut sen hoppas på mulet väder så man kan testa ljuset, här är det ljust nästan dygnet runt nu.
Har också övervägt att plocka bort den, åtminstone sommartid för på vintern tror jag den kan behövas.


Väldigt tacksam att ni tagit er tid att skriva!
Har beställt hem en polermaskin och en massa olika medel och produkter så ska ta och fixa en fin glans och sedan lackförsegla innan jag gör något annat :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av Dnordin
#1179929
Försöker justera torkaren bak, hel*ete vad armen sitter. Den enda avdragaren jag är utlånad till en som är borta över helgen. Försökt med det mesta men tips och förslag är välkommet innan något går sönderBild Bild

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av Schmoyoho
#1179951
Dum fråga men har du kört något 5-56 eller annat rostlösande? Ser lite trist ut... Spraya på och låt verka. Använd en liten stålborste eller annat om du har, ev. en extra dos 5-56.
av Dnordin
#1180314
Schmoyoho skrev:Dum fråga men har du kört något 5-56 eller annat rostlösande? Ser lite trist ut... Spraya på och låt verka. Använd en liten stålborste eller annat om du har, ev. en extra dos 5-56.
Jo, efter jag tog bilden. Har varit fullt upp hela helgen med sjuka barn och sjuk sambo så har inte hunnit prova nåt mer, ska ge det ett nytt försök idag :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]

Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]