Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Dnordin
#1180315
robinb3rgsten skrev:Brytjärn en tyg trasa o brädbit

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Känns riskabelt, törs man använda sånt? Bild

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av Schmoyoho
#1180344
Mer rostlösare, mer vänta och mer finlir säger jag. Bryta och bängla låter riskabelt. Har du verkligen så pass bråttom att få loss torkaren och justera den att det inte kan vänta några dagar?
av Dnordin
#1180354
robinb3rgsten skrev:Allt beror på hur mycket is i magen [WHITE SMILING FACE] o hur jävligt det sitter

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Där finns det rätt mycket is Bild
Schmoyoho skrev:Mer rostlösare, mer vänta och mer finlir säger jag. Bryta och bängla låter riskabelt. Har du verkligen så pass bråttom att få loss torkaren och justera den att det inte kan vänta några dagar?
Nej absolut inte brådis på något sätt, tänkte prova igen nu när rostlösaren hunnit ligga å gona till sig länge och väl, får även hem avdragaren under eftermiddagen.
Har inte alls någon brådska :)
SBergdahl skrev:Köp en billig avdragare till om det är bråttom eller vänta.
Inte alls brådis, kan vänta. Ogillar bara när det ska jäklas ;)
av Dnordin
#1272196
Bilen finns fortfarande kvar i mina ägor, dock inte hänt så mycket utseendemässigt. Däremot ska jag väl erkänna att den bråkat med mig lite mer än önskat. AC-pumpen har lagt av, generatorn har bytts, dieselläckage, limningen i överkant rutan har släppt.. Det som kvarstår att ordna nu är ett hjullager och spännaren till multiremmen, eventuellt frihjulet till generatorn med. AC-pumpen ska bytas men jag tar det till våren, hängt av remmen för den.
Grejerna bör komma i veckan så jag har pyssel lagom till helgen :)
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]