Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1370298
Törs nästan lova att spjället är skrot och behöver bytas(speciellt eftersom det är vit etikett på det). Att det inte går att gasa fullt ut(eller i det här fallet, ens i närheten) är tämligen klassiskt på kassa spjäll.

Det du ev. kan göra i brist på annat är att ta en medhjälpare och be denne att gasa fullt, samtidigt som du tittar på spjället och ser hur mycket/lite det öppnar sig. Med enbart dryga 1500rpm lär det inte öppna speciellt mycket...
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370305
Lucif3r skrev: ons 18 mar 2020, 17:16 Törs nästan lova att spjället är skrot och behöver bytas(speciellt eftersom det är vit etikett på det). Att det inte går att gasa fullt ut(eller i det här fallet, ens i närheten) är tämligen klassiskt på kassa spjäll.

Det du ev. kan göra i brist på annat är att ta en medhjälpare och be denne att gasa fullt, samtidigt som du tittar på spjället och ser hur mycket/lite det öppnar sig. Med enbart dryga 1500rpm lär det inte öppna speciellt mycket...
Felet som var när vi läste av koderna var att bilen dog när man släppte av gas och sakta in. När vi läste av koderna så började de hacka som nu men gick att gasa upp utan problem, de var inte förens efter rengörningen så den blev så här..

Vad är de för fel på spjällen med vit etikett ??
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1370338
Braweheart skrev:Vad är de för fel på spjällen med vit etikett ??
Dom håller inte :-D släpringarna blir utslitna med åren. En förbättrad variant med gul etikett kom, men även dom går sönder efter ett tag.
Enda permanenta lösningen är att bygga om det till hallgivare istället.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370346
Lucif3r skrev:
Braweheart skrev:Vad är de för fel på spjällen med vit etikett ??
Dom håller inte :-D släpringarna blir utslitna med åren. En förbättrad variant med gul etikett kom, men även dom går sönder efter ett tag.
Enda permanenta lösningen är att bygga om det till hallgivare istället.
Ahaa förklara mer om de där e du snäll.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

av Erik Å
#1370368
Går det lätt att peta upp spjället med pekfingret då? Det ska det göra om det inte är klibbar fast i smuts. När tändningen är avstängd så är det bara en returfjäder som håller emot.
Renoverade (läs ombyggda till hallgivare) spjällhus köper man hos atech2.se. När man har bytt så skickar man in sitt gamla i retur.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370379
Erik Å skrev:Går det lätt att peta upp spjället med pekfingret då? Det ska det göra om det inte är klibbar fast i smuts. När tändningen är avstängd så är det bara en returfjäder som håller emot.
Renoverade (läs ombyggda till hallgivare) spjällhus köper man hos atech2.se. När man har bytt så skickar man in sitt gamla i retur.
Ja spjället är inga problem alls att röra när bilen är avstängd. Så dem man köper där är ombyggd å klar alltså.. Har sett sidan.. De tråkiga e att Spjällhuset kostar lika mycket som jag gav för bilen.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]