Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1178882
Lucif3r skrev:är det 17"? Isf är det Comet och inte meteor ;) Meteor är heller inte "R"-fälgarna, utan det är Comet som är.
Snygga som f-n är dom iaf.
Det är 16" Meteor och dem släpptes samtidigt som 17" Comet när Ren kom 98..

Men de mindre viktigt, är sjukt nöjd med dem på denna iaf.. Till nästa sommar kommer de sitta Volans på ist..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1178883
White skrev:Tyvärr en sjuka med rost på bakskivorna. :(

Snyggt som fanken med fälgarna! :-)-)
Ja dem är inte så lyckade.. Men så här illa har inte jag sett de på V70 innan.. Men så fort 745an e såld så blir de nya ok o skivor bak..

Ja dem satt fint..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1181930
Funderade på hur Bromssköldarna bak på dessa satt, hittade inget i gds böckerna men de gjorde sambon så de ser ni här ner..

Efter att ha demonterat bromsarna på ena sidan idag så har jag kommit fram till att skölden sitter på 5 punkter..

Bild

Så här illa ser de ut på min bil..

Bild

Bild

Här har jag fått bort navhubben med lager och nav samt fått bort den gamla rostiga sk skölden och packningen där..

Bild

Monterat på skölden nu, då jag saknade packning så smeta jag på med packningspasta där de behövdes. Fått på navhubben och bromsbackarna med.

Bild

Skiva på plats den med..

Bild

Och när jag skall hänga på gamla oket för att kunna lossa bromsröret så nya oket kan monteras stöter jag på patrull, och de visar sig att ok och sköld inte passar varandra.
Får knacka upp öppningen ca 1cm åt var håll för att kunna få på oket igen.. Så blir ett samtal till skruvat imorn..

Bild

Så till slut så passar oket på denna sidan.. Så imorn blir att ge sig på att få loss bromsröret..

Bild
Senast redigerad av 1 Braweheart, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1222923
Ringde skruvat om skölden och de var inga problem alls, utan fick tillbaka kostnade för den skölden som var fel..
Handlade lite på Biltema o meko o skaffade lite rör nipplar och rörkap.

Bild

Skar av röret och tog bort de gamla oket.. Någon som vill ha ?? :D

Bild

Sen på med de nya fina..

Bild

Här e de klart med hjulet på.. Vart RIKTIGT jävla snyggt med Gult..

Bild

Sen fram då..

Bild

Bild

Bild

Länkarm vänster fram byttes den med när bromsarna fram fixades, så nu är bilen besiktigad och klar..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]