Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av pdmlmember
#1170895
Den här gången hade jag sagt till mig själv att jag inte skulle vara dumsnål och välja för liten motor. Förra bilen var en V50 MY08 1,8F och den nya är en XC60 MY14 T6 AWD i Rich Java.
Efter reccond 170503 #2.jpg
Efter reccond 170503 #2.jpg (1.19 MiB) Visad 442 gånger
Efter recond 170503 #1.jpg
Efter recond 170503 #1.jpg (1.34 MiB) Visad 446 gånger
Efter rekond 170503 #3.JPG
Efter rekond 170503 #3.JPG (610.85 KiB) Visad 440 gånger
Så här långt är jag riktigt nöjd. Går riktigt tyst och på lågt varv förutom när jag vill annat och i alla lägen finns det tillräckligt med kraft. Det extra utrymmet på alla platser är välkommet och då framförallt i baksätet när jag har passagerare.

Den är tämligen välutrustad och vad jag kan se saknas bara aktivt chassi, BLIS, integrerade bälteskuddar, DAB, elvärme i ratt och subwoofer.

Lista på mer eller mindre planerade åtgärder
[x] Lackerade stänkskydd fram och bak
[x] Uppdatering av Sensus systemet så att kartor kan uppdatera med USB
[x] Ta bort XC60 märke bak, T6 AWD var redan borttaget
[x] Lackförsegling inkl. fullständig rekonditionering
[ ] Hitta en lösning på att det inte finns någon förvaring för mynt och mindre saker
[ ] Byta vindruta, har ett par små irriterande skador i synfältet
[ ] Polestar optimering?
[ ] Runningboards?
[ ] Ev. byta slutrör och diffusor så att det blir två runda utblås? Lite löjligt men jag har lite svårt för de fyrkantiga bluffarna, men svårt att motivera kostnaden :)
Senast redigerad av 1 pdmlmember, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1170964
T6:a låter skojsigt :) de där stolarna ser man ut att kunna trivas i med. Jo gick du från 125hk till denna förstår jag att du är lycklig, hade själv samma V50 innan och nu en T4F och det är rätt stor skillnad.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1170967
Sagt det förut och säger igen, pangsnygg! Enda den möjligtvis skulle sakna är r-design men rich java fanns väl inte till det paketet.
Intressant att jag antagligen kommer göra samma resa, från en V50 1.8F 2008 till XC60 T6. :D

Något negativt måste väl ändå finnas att säga eller har du inte hunnit dit ännu?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1170968
Sagt det förut och säger igen, pangsnygg! Enda den möjligtvis skulle sakna är r-design men rich java fanns väl inte till det paketet.
Intressant att jag antagligen kommer göra samma resa, från en V50 1.8F 2008 till XC60 T6. :D

Något negativt måste väl ändå finnas att säga eller har du inte hunnit dit ännu?
av pdmlmember
#1171011
StefanN skrev:Ja, lite skillnad att gå från 1.8F till T6. Grattis till ett bra val. :D
Tackar
Favazza skrev:Snygg. Påminner om min fd chefs bil som är såld. Kan det vara den kanske? :)
Bor din fd. chef i Skåne?
grillchips skrev:Sagt det förut och säger igen, pangsnygg! Enda den möjligtvis skulle sakna är r-design men rich java fanns väl inte till det paketet.
Intressant att jag antagligen kommer göra samma resa, från en V50 1.8F 2008 till XC60 T6. :D
Tack. Håller med att R-design detaljer hade varit trevligt, men man kan inte få allt här i livet :) Du kommer inte att ångra bytet till större bil och motor.
grillchips skrev:Något negativt måste väl ändå finnas att säga eller har du inte hunnit dit ännu?
Ok, lite stenskott i motorhuven och en skrapskada på högerback i plasten. Sen har jag fått problem med kartuppdateringen, men det ska gå och lösa. :)
StefanN skrev:Nackdelen är ju att man inte vill köra nån pluttmotor mer. :D
Lätt att bli bortskämd. När bilen var hos handlaren för de lackade stänkskydden lånade jag en V60 MY17 D6 och den var inte lika rolig. :D
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]