Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174175
StefanN skrev:Ja, växelspaken är så given att byta att man kan ju inte fatta hur man inte kan ha gjort det tidigare.
Lite så känns det faktiskt, den borde aldrig kommit in i V60, men nu fick ju jag något att göra :mrgreen:


grillchips skrev:7"-skärmen måste du ju få in, inget att diskutera. I en annan tråd lät det som att du tvekade lite på den. Byt för tusan! :D
Nja var mest frågande om det var värt det :) Men det blir nog så för har börjat samla inför ett byte, har hittat en 7" ram och nu är det bara skärmen som ska dyka upp med :-)-)
grillchips skrev: Andra dörrsidor för belysningen alltså? Låter ju nästan lite otroligt med tanke på hur mycket kostnader man vill kapa överallt. Är det något mer som skiljer dörrsidorna åt? Tänker ev klädsel, handtag, form etc.
Inte vad jag har kunnat se, möjligen finns där markbelysning längst ner med, ska spana närmare på det på skroten nästa gång. Det är alltså fäste och lucka som saknas, lucka kan man nog fixa upp lätt men lurigare med fästena. Det lyser då ner i dörrsidans fack under handtaget. Sen skulle nog en dörrsida gå på en 2-300 kr. Får nog suga på det.

Här ska det finnas en liten öppning på en ca 2mm x 6 mm
Dörrsida V60.jpg
Dörrsida V60.jpg (40.44 KiB) Visad 3583 gånger
Här är själva LED-lampan och dess ljusledare, fäste saknas då helt tyvärr
Dörrsida V60 2.jpg
Dörrsida V60 2.jpg (78.19 KiB) Visad 3586 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174272
LazerHawke skrev:
Derank skrev:Ocean race panelen ser ut sådär
aah okej :)
Hehe precis, marina navigationslinjer eller vad det nu heter på båtspråk :) Har förvisso varit i en del hamnar där ocean race går men fackspråk är inte min grej. ;)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1174519
Det går fort när man har roligt! Gött med orginal saker som passar rakt av! Hoppas att det går "lätt" med 7" skärmen :D

Riktigt snygga mods! :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1175552
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175554
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Intressant. Du får posta bilder :)

Edit: Har du några bilder på hur du löste det i gamla bilen? Jag har tänkt tanken själv någon gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1176290
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Intressant. Du får posta bilder :)

Edit: Har du några bilder på hur du löste det i gamla bilen? Jag har tänkt tanken själv någon gång.
Blev en kvällsmontering
IMG_1456.JPG
IMG_1456.JPG (75.65 KiB) Visad 3636 gånger
[youtube]Bbun7jnmG5g[/youtube]

I V50:n hamnade den här först och sedan blev det inte att jag flyttade den
3.jpg
3.jpg (78.16 KiB) Visad 3638 gånger
I båda har jag tagit ström från samma plats som 12v-uttaget i bagaget får sin ström från, i denna bilen valde jag att sätta en säkring på med. Pluskabeln drogs fram till instrumentbrädan där en strömbrytare satts, lite dolt men väl nåbart

Har ungefär denna
el-30517.jpg
el-30517.jpg (14.61 KiB) Visad 5905 gånger
Vill man inte installera men ändå ha något som kan synas mer än ett par varningsblinkers kan jag rekommendera en varningspuck som denna, brukar kosta ca 99 - 149 kr. Kom ihåg att testa den lite då och då bara, så vet man att den inte laddar ur.
el-19147.jpg
el-19147.jpg (1.96 KiB) Visad 5907 gånger
Idag kom det en del Ebay saker, som detta Ocean Race nyckelband
IMG_1455.JPG
IMG_1455.JPG (30.63 KiB) Visad 3641 gånger
Sen blir det till att konvertera till led :mrgreen:
Bilagor
IMG_1457.JPG
IMG_1457.JPG (65.58 KiB) Visad 3645 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]