Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1168492
Eftersom V50:n fick byta ägare förra året är nu nästa bilen införskaffad. Är mycket nöjd än så länge och det kliar lite i fingrarna med att få använda den.

V60 MY12 T4F AUT Ocean Race

Den har rullat 8000 mil i skrivandets stund och haft två brukare tidigare

Planerna är att fortsätta hitta fynd på tillbehör eller liknande, har riktigt nära till en skrot bland annat

V60 1 - kopia.jpg
V60 1 - kopia.jpg (187.57 KiB) Visad 17269 gånger
V60 5 - kopia.jpg
V60 5 - kopia.jpg (209.62 KiB) Visad 17267 gånger
V60 9 - kopia.jpg
V60 9 - kopia.jpg (82.25 KiB) Visad 17266 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1169888
AndreasThn skrev:Snygg, rätt färg 8)
Håller med och förstår att du tycker det :wink: Hade lovat att bara köpa svarta Volvos men ibland hittar man annat som är fint
Mini_ice skrev:Ser mycket trevlig ut!!! Stor skillnad på komfort mot V50´n?
Jo då det är stor skillnad. Gillade V50:n skarpt och saknar den ibland, känns att det är ett trevligare chassie i V60:n samt mycket mer stabil och en mer direkt styrning. Tyckte även om stolarna i V50:n men även här är det skillnad till det bättre, men det ska det vara då bilen är nyare och dyrare, konstigt vore det väl annars :)

Passar även på att samla vad som gjorts i detta inlägget:

Monterat gps:en diskret och fint i sitt lilla hörn. Kabeln syns inte och drogs som på förra bilen, in till vänster a-stolpe där den går ner och gömmer sig ner under rattstången och sedan bak via tunnelkonsollen in i baksätets 12v-uttag. Planen ligger att dölja kabeln helt sen och "tjuva" in sig på samma uttag.
1.jpg
1.jpg (58.63 KiB) Visad 17225 gånger
Sedan monterades glasögonhållaren, störande att jag redan har en hemma men som är grå, höll på att montera den i helgen men insåg att jag har soft beige i taket nu och inte grå som på förra bilen, mja ja får kränga den till någon och det lär nog gå fint såhär innan sommar. :-)-)
2.jpg
2.jpg (55.4 KiB) Visad 17222 gånger
Gjorde en lite diskret installation av dashcamen. Inspirationen kom från en ryss https://www.drive2.ru/l/2625384/ men gjorde min egna version av den då jag smidigt vill kunna ta bort och sätta dit den. Var dock inte så duktig på att kapa med dremeln men men så är det och vet nu att man skulle varit två när man kapade men har en kåpa till liggandes som jag redan hämtat från skroten

IMG_1349.JPG
IMG_1349.JPG (1.54 MiB) Visad 17162 gånger

Monterade sedan dashcamen precis under regnsensorn. Där döljs fästet mot rutan helt av den svarta "filmen" som redan sitter där på framrutan.
4.jpg
4.jpg (52.43 KiB) Visad 17216 gånger

Den syns ytterst lite från förarplatsen nu och är nu ytterst diskret sett utifrån. :)
IMG_1415.jpg
IMG_1415.jpg (254.56 KiB) Visad 14645 gånger


Kom över en R-Design ratt, det är en svårslagen känsla och svårt att säga nej då man vande sig vid den som satt i V50:n, lite fetare och mycket skönare att hålla i och resultatet lät inte vänta på sig när jag körde iväg.
6.jpg
6.jpg (62.38 KiB) Visad 17222 gånger
Var dock osäker på att blanda in R-Design märket i en Ocean Race bil så bytte över silverramen så vips fick man en "sportratt" istället, får vara så tills vidare i vilket fall då det gör för j-a ont i fingrarna efter man dragit loss ramarna :mrgreen:
7.jpg
7.jpg (77.66 KiB) Visad 17227 gånger
Samt satte dit stänskydd bak, hade redan där fram visade det sig precis innan hag hann öppna påsen de ligger i :wink:
8.jpg
8.jpg (37.99 KiB) Visad 17225 gånger
Framöver väntar idag:

-Nya nummerskyltar av den "nya" modellen samt hållare utan bilhandlartext. *Klart*
-12v-uttag i bagaget, behöver kablaget då det inte satt där i denna modellen.
-En eventuell led-konvertering inne i bilen, framförallt i bagaget. *Klart*
-Byta växelspaksknopp till den med alu/silver på sidorna, är osäker på att byta till den nyare knoppen/spakstället och då få en svart damask i mittkonsollen som kanske inte passar in i den inredningen jag har(?), mmm får suga på den idén. *Klart*
-Funderar på att sätta dit den ramlösa aut innerbackspegeln som jag har liggandes eller om jag ska behålla den automatiskt dimmbara som sitter där idag. *Klart*
-Hämta ut takräckena (wingbar) som beställdes nu när mekonomen hade 25% på allt. *Klart*
-Montera varningsljus/blixtljus bak *klart*
Senast redigerad av 6 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174096
Utvecklingen fortsätter och allt är ju redan presenterat i "Vad har ni gjort för er Volvo idag" -tråden men vill ändå samla allt här så fler får användning och kanske en smula inspiration. :-)-)

Fixade mer krom i bagageutrymmet, sitter bara med två skruvar mot reservhjulsbaljan sedan drar man rakt upp så släpper clipsen
1.jpg
1.jpg (62.19 KiB) Visad 17201 gånger
2.jpg
2.jpg (63.97 KiB) Visad 17207 gånger
Fann en kromdel till på skroten och hoppades att den skulle passa, det gjorde den :) Är lite osäker men har förstått det som att de sitter på nyare V60/XC60 med de högre utrustningspaketen? Var till att greppa luckan med händerna och sedan trycka på öppningsflärpen med båda tummarna rakt ner. Precis när man tror att något ska gå av släpper den och man kan byta. Man kanske kan bryta med ett fiskben med men detta har fungera på fyra bilar hittills. Har några till övers om någon är intresserad alltså
3.jpg
3.jpg (453.08 KiB) Visad 17209 gånger

Slog till på ett par Thule Wingbar när Mekonomen hade 25% på allt. Såhär i efterhand hade det nog räckt med ett par nya fotsatser och använt mig av gamla fyrkantsprofilen jag har sedan förra bilen. Men detta blev rätt snyggt :-)-)
4.jpg
4.jpg (40.47 KiB) Visad 17210 gånger
Vart på skroten för att jag behövde lite skruvar och fann denna pärla, en automatiskt avbländande backspegel från en V40 MY15 tror jag. Passade riktigt bra och ser otroligt smakfullt ut tycker jag.
5.jpg
5.jpg (58.72 KiB) Visad 17205 gånger
Skaffade Volvokort och fick 100 kr rabatt på deras lädervårdskit. Första gången jag äger en bil med lädersäten och man vill ju att det ska se fint och rent ut i bilen
6.jpg
6.jpg (53.01 KiB) Visad 17203 gånger
Och till sist så byttes det "gamla" spakstället ut mot en nyare från en XC70 MY16. Helt otroligt vilken skillnad det blev både i utseende och i känsla, bara den saken att geartroniken (+ & -) nu sitter på rätt sida är ju värt ett byte :mrgreen: Knoppen har ju samma skinn som R-Design ratten och sömmarna på damasken passade fint till inredningen i övrigt. I denna tråden kan man få tips samt inspiration i övrigt om detta http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=113863
7.jpg
7.jpg (78.09 KiB) Visad 17206 gånger
8.jpg
8.jpg (74.23 KiB) Visad 17207 gånger
Den var även mysigt belyst
9.jpg
9.jpg (31.21 KiB) Visad 17212 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1174123
Riktigt snyggt, den där gamla läderknoppen ser ju allt annat än spännande ut. Värt varje svordom förstår jag? :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174128
grillchips skrev:Riktigt snyggt, den där gamla läderknoppen ser ju allt annat än spännande ut. Värt varje svordom förstår jag? :D
Ja efteråt är ju allting bra, flöt på rätt ok. Just den gamla knoppen är rätt ful men gillade bottenplattan i alu-färg. Såg förvisso rätt amerikansk ut men i ett bra avseende :)

Allt har hittills gått med raketfart känns det som, har haft den i en månad bara nu. Men rätt delar har funnits så det har bara varit att gasa. :-)-)

Funderar på vad man kan pyssla med här näst

-Led-konvertering (Allt är beställt, väntar på leverans från HK)
-Installera blixtljus bak (allt som behövs finns här hemma)
-Byta framblinkers till kromvariant?
-Installera 12v-uttag i bagage, får antingen hoppas på att det dyker upp en på skroten som har gjort detta i efterhand eller koppla själv. Uttag med -kablage tar Volvo ÅF ca 480 kr för, enbart kablage ca 560 kr ;)
-Installera courtesybelysning i dörrarna, har delarna från en annan V60 men insåg det verkar som att V60 med detta har andra dörrsidor med "hål" för detta(?), det är alltså ej en lucka som på V70II & S80n vid handtaget
Installera instegsbelysning för baksätet
-Summum mätartavlor
-Få in en 7" skärm *Börjat samla*
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1174133
Tycker att den nya spaken ger en lite "manuell" känsla över det, istället för alu-plattan som blev så himla generiskt automat.

7"-skärmen måste du ju få in, inget att diskutera. I en annan tråd lät det som att du tvekade lite på den. Byt för tusan! :D
Andra dörrsidor för belysningen alltså? Låter ju nästan lite otroligt med tanke på hur mycket kostnader man vill kapa överallt. Är det något mer som skiljer dörrsidorna åt? Tänker ev klädsel, handtag, form etc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]