Ja 60k var inte illa. Nog för att bilen känns bra men lika långt till är ju en rätt bra bedrift
Det lär i och för sig vara tid snarare än sträcka som tar min bil vad det lider.
Moderator: Moderatorer
Schmoyoho skrev:Jo, men då vill jag minnas han avverkat ett antal motorer också.Nix. Den har fortfarande originalmotorn, men den är renoverad två gånger.
Schmoyoho skrev:jesus, 60k? Original motor+låda?Vet ej om det är bytt något någon gång, men lådan känns som om den skulle kunna varit med från början.
GT-mannen skrev:Och även om man skulle räkna renovering som likvärdigt med motorbyte blir det ju i genomsnitt drygt 150 K per motor, vilket ju inte är så illa. Men visst, 60 K är inte så dåligt det heller. :DSchmoyoho skrev:Jo, men då vill jag minnas han avverkat ett antal motorer också.Nix. Den har fortfarande originalmotorn, men den är renoverad två gånger.
/Håkan
SBergdahl skrev:Var på skroten och plockade ett par facelift-torkararmar förut också. Tänkte skruva dit dessa imorgon.Trevligt att du kommer till skott med detta. Var dock beredd på att det kan behövas avdragare för att få bort de gamla armarna. Mina satt som berget och det small som pistolskott när de till slut släppte.
SBergdahl skrev:Sen så har jag funderat på att ta bort nummerplåtshållarna och sätta plåtarna med dubbehäftande istället. Dock lite osäker på hur det kommer se ut. Några tankar?Jag har så bak på min 02:a. Det var ursprungligen lite påtvingat. Ville byta både plåt och hållare men skruvarna till hållaren hade rostat fast i de muttrar som är integrerade i plastluckan och konstruktionen gick sönder när jag tog i. Hade säkert gått att fixa med lösa muttrar på insidan men jag bestämde mig för att gå den enkla vägen och tejpa dit nummerplåten istället. Är mycket nöjd med hur det blev. Ser i mitt tycke mycket renare och elegantare ut än det gör med hållare. Vet också att jag inte alls är ensam om den uppfattningen.