Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1177813
Ja 60k var inte illa. Nog för att bilen känns bra men lika långt till är ju en rätt bra bedrift :-)
Det lär i och för sig vara tid snarare än sträcka som tar min bil vad det lider.
av andersuw
#1177821
Bah. Bara 60k. ;-) Som ni väl alla vet är Irv Gordon snart uppe i 500k med sin P1800S -66. :D

http://www.guinnessworldrecords.com/wor ... le-mileage
av Schmoyoho
#1177874
Jo, men då vill jag minnas han avverkat ett antal motorer också. 60k på en och samma motor+låda (?) tycker jag är bra jobbat :-)-)
Användarvisningsbild
av emmeborn
#1177981
Schmoyoho skrev:jesus, 60k? Original motor+låda?
Vet ej om det är bytt något någon gång, men lådan känns som om den skulle kunna varit med från början. :wink:
Ganska oprecisa växellägen. Men det kanske går att justera. Detta är min första V70 och även dieselbil, så vet ej riktigt hur det skall kännas med växellägena.

Mötte en äldre herre som kom fram och frågade om det var "Audimotorn" i och jag svarade ja. Då sa han att han hade sålt sin till en kompis när den gått 80k och den rullade fortfarande med samma motor och låda. Så jag håller tummarna lite avvaktande om jag skall kosta på uppfräschning eller bara "hålla vid liv". :)
av andersuw
#1178040
GT-mannen skrev:
Schmoyoho skrev:Jo, men då vill jag minnas han avverkat ett antal motorer också.
Nix. Den har fortfarande originalmotorn, men den är renoverad två gånger.

/Håkan
Och även om man skulle räkna renovering som likvärdigt med motorbyte blir det ju i genomsnitt drygt 150 K per motor, vilket ju inte är så illa. Men visst, 60 K är inte så dåligt det heller. :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178057
Här lägger man tid på att putsa och lackskydda bilen sen ösregnar det hela dagen. Jaja, nästa tvätt blir lättare om inte annat :p

Var på skroten och plockade ett par facelift-torkararmar förut också. Tänkte skruva dit dessa imorgon. Behöver titta över höger frambroms också för jag tror den ligger på lite, haft lite vibrationer idag och den fälgen känns varmare än de andra tre. Blir nog ett oljebyte samtidigt, 1000 mil sen senast så lika bra att få det gjort innan sommarn.

Sen så har jag funderat på att ta bort nummerplåtshållarna och sätta plåtarna med dubbehäftande istället. Dock lite osäker på hur det kommer se ut. Några tankar?
Bilagor
WP_20170607_17_28_42_Pro.jpg
WP_20170607_17_28_42_Pro.jpg (1.1 MiB) Visad 336 gånger
av andersuw
#1178160
SBergdahl skrev:Var på skroten och plockade ett par facelift-torkararmar förut också. Tänkte skruva dit dessa imorgon.
Trevligt att du kommer till skott med detta. Var dock beredd på att det kan behövas avdragare för att få bort de gamla armarna. Mina satt som berget och det small som pistolskott när de till slut släppte.
SBergdahl skrev:Sen så har jag funderat på att ta bort nummerplåtshållarna och sätta plåtarna med dubbehäftande istället. Dock lite osäker på hur det kommer se ut. Några tankar?
Jag har så bak på min 02:a. Det var ursprungligen lite påtvingat. Ville byta både plåt och hållare men skruvarna till hållaren hade rostat fast i de muttrar som är integrerade i plastluckan och konstruktionen gick sönder när jag tog i. Hade säkert gått att fixa med lösa muttrar på insidan men jag bestämde mig för att gå den enkla vägen och tejpa dit nummerplåten istället. Är mycket nöjd med hur det blev. Ser i mitt tycke mycket renare och elegantare ut än det gör med hållare. Vet också att jag inte alls är ensam om den uppfattningen.
Nummerplat03.jpg
Nummerplat03.jpg (45.84 KiB) Visad 324 gånger
Där fram har jag däremot fortfarande hållare och är lite osäker på hur det skulle funka med tejp där, både med tanke på att man inte har en helt plan yta att fästa mot och att den plåten är exponerad för små kollisioner om man själv eller parkeringsgrannen blir lite för närgången. ;-)

Ser för övrigt att du stoltserar med grön "Umweltplakette" i vindrutan. Jag har en sådan jag med, till båda bilarna, men har hittills avhållit mig från att klistra fast dem. Det är ju en himla blaffa så än så länge är det något jag bara plockar fram och visar upp i vindrutan när det behövs. Det har rätt ofta hänt att jag glömt bort att göra det också men några böter har jag dessbättre inte åkt på ändå. Kontrollen av att man verkligen har rätt plakett verkar vara rätt måttlig. Eller också ser de mellan fingrarna med det hela när de ser att bilen är utlandsregistrerad.
Senast redigerad av 3 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 25

En ny motor i snitt var 15000 mil...

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)