Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1136329
Var ute och bytte till USA-lamphållare i blinkers förut. Passade på att ta ett par bilder. Lustigt nog ser den inte alls så otvättad ut på bild som i verkligheten :roll:

Ni andra som har USA-lamphållare, ska den vita positionslampan också lysa? Min gör det på ena sidan. Kanske behöver gå på kontakterna med lite elektronikrengöring?

Bild
Bild
Bild
Bild
av chrisf
#1136336
Den ser riktigt snygg ut! Inte just för blinkersen, utan överlag alltså! :D Molnigt väder är ju det bästa för att ta "rena" bilder, skit i lacken och sånt syns ju väldigt dåligt då. Bättre med moln än sol om bilen är skitig :P

Men.. jag kan inte se skillnaden på USA lamphållaren för blinkers? Vet inte riktigt vad jag ska titta efter :oops:

För övrigt, alldeles för små bilder för min smak :P "Vill" drunkna i storleken :P haha
av chrisf
#1136383
Ah är det därför! Riktigt fin storlek på den! :D

Men lamphållarna då, vad är det som skiljer dem från EU/Svenska? Ursäkta min okunnighet :P Försöker jämföra med vår, men utifrån känns det som att det ser likadant ut :???: hmm..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1136387
Den orangea lampan har två glödtrådar, en på 5 och en på 15 W. Den svagare lyser konstant som positionsljus. Jag har alltså inte stått och försökt pricka att blinkersen lyser när jag fotat :)
av chrisf
#1136395
Haha.. nej det förstås :P Att jag inte tänkte på det.. haha :lol:

Jag jämförde med vår som inte har kromade lampor, utan de orangefärgade.. så det blev bara att.. ja.. det såg nästan likadant ut :P Men nu när jag ser skillnaden så är det ju enorm skillnad :P Faktiskt riktigt snyggt!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1137054
Var ute i garaget och lekte lite med multimetern igår. Defrostern är kass i båda backspeglarna men det är ström fram och oändligt motstånd i värmeslingan så det är bara att skriva upp nya glas på inköpslistan.
av chrisf
#1137109
Tråkigt att höra, tror den högra på vår 850 började lägga av, den var så långsam att värma upp.. Men vi klarade oss från att köpa ny eftersom vi gjorde oss av med bilen :P

En fråga om dina svärtade plastdetaljer, hur ser det ut nu någon månad senare? Tog du all svart plast runt om? Fram, sidorna och på kofångaren bak? Biltema plastfärg förmodar jag är;
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... 000023756/
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1137134
Ja det är den färgen. Avtorkad med en trasa direkt efter applicering. Jag har inte studerat det mycket närmare än vad det går att se på bilderna senaste tiden, har inte varit ljus till det. Men på någon meters håll är det som nytt fortfarande.

Får studera det närmare när det börjar bli ljust igen.
av chrisf
#1137135
Spännande :D På bilderna ser det ju riktigt bra ut, men samtidigt verkar miljön vara lite blöt och då ser ju gärna de svarta plastdetaljerna mycket bättre ut :P

Väntar på en rapport framöver då :D :P när du har tid och lust ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]