Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1144977
Jag håller med dig om vinge. Ibland när jag såg en med vinge tänkte jag att det vore nice med vinge, men hade jag köpt en hade jag sett en utan och tänkt, det är ju nice utan vinge ;)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1146078
Idag inhandlades fina begagnade centrumnavkapslar med märket som matchar grillen. Men de får ligga i sin blåa kartong i väntan på bytet till sommardäck, de svarta passar fint såhär på vintern.

Annars lär inte hända så mycket på ett tag nu. Vädret inbjuder inte direkt till att vara ute. Beroende på hur våren tar sig blir det förmodligen besiktning någon gång om en månad och utfallet av den får väl avgöra vad som behöver göras då :roll:

Sitter och funderar över saker att spana efter vid nästa skrotbesök också. Ska nog kunna få ihop en liten lista där.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1146256
Skulle också göra en lista av vad jag skulle ha ifrån skroten, det blev aldrig av för när jag väl kom dit så åkte allt möjligt bra att ha med :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1146257
DayDreamer skrev:Skulle också göra en lista av vad jag skulle ha ifrån skroten, det blev aldrig av för när jag väl kom dit så åkte allt möjligt bra att ha med :)
Jo men det är ju skillnad på "ska ha" och "ojdå den här var också rolig". Det sista är jag helt öppen för också :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1147631
Jahapp. Blivit lite felsökning ändå, tycker bilen dragit mer soppa än den borde sen det blev kallt. Vart ute och kört med livemätning av motortempen på laptopen och tror att termostaten behöver bytas. Så en sådan och tändstift är beställda.
Användarvisningsbild
av garinge
#1147668
Beställde du en termostat?
din 03a har väl sådär korkat att man måste byta ut hela termostathuset för den
är inbyggd, går ej att byta separat har jag för mig? Kostar mycket mer än en termostat :o
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1147671
garinge skrev:Beställde du en termostat?
din 03a har väl sådär korkat att man måste byta ut hela termostathuset för den
är inbyggd, går ej att byta separat har jag för mig? Kostar mycket mer än en termostat :o
Japp, hela huset behöver bytas. Väldigt onödig konstruktion får jag säga.. Hade jag haft tid och lust att ha bilen stående hade jag förmodligen gett mig på att byta termostaten i huset. Kanske provar på det gamla när jag bytt.

Mycket jobbigare att byta är det ju också. Bytta på S80:n och det gamla byter man ju på en kvart. Här ska servopump och grejer bort.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1147980
.. jag spontanbeställde precis ett kromat ändrör också. Men sen ska jag försöka hålla fingrarna i styr till efter besiktningen och jag vet om det är något jag måste göra.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1149450
SBergdahl skrev:.. jag spontanbeställde precis ett kromat ändrör också. Men sen ska jag försöka hålla fingrarna i styr till efter besiktningen och jag vet om det är något jag måste göra.
Det jobbiga är ju att man intalar sig själv att nu ska jag inte köpa nåt mer.
Sen kommer det upp en annons på något och man glömmer helt bort sig. :wink:

Jag menar det är ju inte precis gratis... :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 25

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]