Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1141145
Händer inte så mycket nu. Bara tankar och kör. 220 mil senaste tio dagarna.

Börjar fundera lite på om dämparna är trötta. Tycker bilen niger lite väl över gropigheter tvärs vägen som det var en del på vintervägarna.

Och så tycker jag att förbrukningen har blivit högre för samma sorts körning nu när det är kallare ute. Dålig termostat kanske eller någon givare? Syns inget på nålen men den ska ju ha rätt stor tolerans tydligen. Anledningen till att jag reagerar är att S80:n gick precis lika snålt i kyla som i värme om inte snålare utan arbetande AC.

Tror det är dags för tvätt också..
Bilagor
WP_20170116_20_08_20_Pro.jpg
WP_20170116_20_08_20_Pro.jpg (1.92 MiB) Visad 685 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1141463
Ja så dom det är ute nu är ju tvätt ändå lönlöst. Får väl se hur det artar sig.

Använde mest baktorkaren jag skulle in i garaget ärligt talat. Så länge bilen går framåt är bakrutan ingen större hjälp tycker jag. Men jag behöver helt klart en ny torkare där, befintlig gör inte riktigt sitt jobb.. :-)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1144825
Var på skroten idag och spanade efter en ny torkararm till ena strålkastaren utan lycka. Gott om rätt sorts bil men alla saknade front och då har torkaren försvunnit. Bara motorn kvar på alla..

Försökte ta ett par facelift torkararmar när jag ändå var där men får nog återkomma med 5-56 och en avdragare.

Ska nog plocka en uppsättning trälister till inredningen då också. Gillar inte metallen jag har nu.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1144928
Låter bra, men finns facelift med torkare till strålkastaren? De är ju av plast...

Du kan köpa vinyl med trämönster på ebay och foliera själv. Lätt att återställa om man tröttnar. Du kan se hur det ser ut på min garagetråd.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1144947
Reg belysningen brukar inte skapa några problem på bes. Jag har led i p ljus och reg skylt som de aldrig klagat på :D .
Men USA blinkers fram kan ordningsmakten ge arga fingret åt. Har en knapp så jag kan stänga av mina.
Du borde smacka på en bakvinge. Tycker V70 ser nakna ut annars...
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1144964
Frasse: Menade facelift till vindrutan :-)
Ja folie är väl också ett alternativ. Men jag tycker att originalträlisterna är ganska klädsamma. Får se.

Nexus: Blinkers räknar jag med att byta till besiktningen. Annars är de inte så iögonfallande iom att xenonet får allt halogen att se gult ut.

Vinge är en sån där grej jag är lite kluven till. Det är snyggt vilket som. Så det är nog mest en fråga om jag snubblar över en i rätt färg till rätt pris.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]