Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#1130718
Lucif3r skrev:Kunde varit värre... Hade kunnat vara en 480 :lol: :lol:
Fast Volvo 480 är ju ändå lite fräsig. Det är ju inte Volvo 360. Alls. Någonstans. Fast det är ju fint med en sådan liten bil med en sexa i. Är en V6:a eller en rak6:a i 360?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1130729
llesrof skrev:
Lucif3r skrev:Kunde varit värre... Hade kunnat vara en 480 :lol: :lol:
Fast Volvo 480 är ju ändå lite fräsig. Det är ju inte Volvo 360. Alls. Någonstans. Fast det är ju fint med en sådan liten bil med en sexa i. Är en V6:a eller en rak6:a i 360?
Ingetdera. B200 var största motorn.

480 är skitfräck :)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1130731
SBergdahl skrev: Ingetdera. B200 var största motorn.
precis, en förminskad volvo rödblockare, dock ska b230 passa i med byte av oljetråg o nånting mer :wink:
Schmoyoho skrev: Helt horribel bil att underhålla, det finns verkligen inga reservdelar att få tag på. Ingen finns hos Volvo för att allt har utgått och på skroten är det mesta redan sålt. Jag har besiktat den två gånger med två ombesiktningar och alla gångerna var det delar som var omöjliga att få tag på som var tvungna att bytas. Tändningslås, två dörrhandtag, krängningshämmarstag, en strålkastare (dålig reflektor) och bromsbelägg till framhjulen. Allt var utgått hos Volvo och nästan inget fanns på skroten. Nu är bilen stående för bränslepumpens relä sannolikt gett upp och även det reläet är unikt för 340/360 och således omöjligt att få tag på.
Kamrem bör väl vara samma som från övriga B200. Dessutom är din bil ju i bra skick, min hade sett bättre dagar redan när jag tog över den.
volvo orginaldelar är inget jag ger mig på, hur dyrt som helst :shock: hoppas även att kamremmen är samma som till b230/b23 men är hyfsat säker på det, blir intressant att se om det verkligen är så svårt med delar i dagens internetsamhälle
Lucif3r skrev:Kunde varit värre... Hade kunnat vara en 480 :lol: :lol:
EXAKT :wink: ska ni tvunget snacka om bilar med fwd (fel wheel drive) i min tråd så får det endast handla om hur bakhjulsdrift är överlägset (framförallt i bilar med bra viktfördelning) och endast kan hitta sin motsvarighet i riktig 4x4 :D

även om det finns undantag med snygga felhjulsdrivna bilar
V60D5AWDPolestar skrev:Jädrar så cool! :-)-) Vårda den väl.
tackar :D precis det som är min tanke, ska in på rostskyddsbehandling nu i helgen så får se om den är lika fräsh som den verkar för en okunnig bilentusiast som mig

blir riktigt intressant o se förbrukningen på den

så snart jag fixat 2 godkända vinterdäck till så ska vinterhjulen på med lite annorlunda hjulsidor öch då kommer såklart lite fler bilder :-)-)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1131448
var tvungen att göra nånting och hittade gammal överdragsklädsel som väntat på en vettig bil :D

lite bilder på redlineklädseln innan den skyddas av överdragsklädsel (utom vid speciella tilfällen) 8)

Bild

Bild

och överdragsklädseln

Bild

Bild

Bild
av llesrof
#1131464
SBergdahl skrev:
llesrof skrev:
Lucif3r skrev:Kunde varit värre... Hade kunnat vara en 480 :lol: :lol:
Fast Volvo 480 är ju ändå lite fräsig. Det är ju inte Volvo 360. Alls. Någonstans. Fast det är ju fint med en sådan liten bil med en sexa i. Är en V6:a eller en rak6:a i 360?
Ingetdera. B200 var största motorn.

480 är skitfräck :)
Fast det ser man på modellbeteckningen på äldre volvomodeller att det är en sexa. Sexan i "360" visar det. :D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1131467
llesrof skrev:
SBergdahl skrev: Ingetdera. B200 var största motorn.

480 är skitfräck :)
Fast det ser man på modellbeteckningen på äldre volvomodeller att det är en sexa. Sexan i "360" visar det. :D
Allt pekar på att de gjorde ett undantag här :)

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]