SBergdahl skrev:
Ingetdera. B200 var största motorn.
precis, en förminskad volvo rödblockare, dock ska b230 passa i med byte av oljetråg o nånting mer
Schmoyoho skrev: Helt horribel bil att underhålla, det finns verkligen inga reservdelar att få tag på. Ingen finns hos Volvo för att allt har utgått och på skroten är det mesta redan sålt. Jag har besiktat den två gånger med två ombesiktningar och alla gångerna var det delar som var omöjliga att få tag på som var tvungna att bytas. Tändningslås, två dörrhandtag, krängningshämmarstag, en strålkastare (dålig reflektor) och bromsbelägg till framhjulen. Allt var utgått hos Volvo och nästan inget fanns på skroten. Nu är bilen stående för bränslepumpens relä sannolikt gett upp och även det reläet är unikt för 340/360 och således omöjligt att få tag på.
Kamrem bör väl vara samma som från övriga B200. Dessutom är din bil ju i bra skick, min hade sett bättre dagar redan när jag tog över den.
volvo orginaldelar är inget jag ger mig på, hur dyrt som helst :shock: hoppas även att kamremmen är samma som till b230/b23 men är hyfsat säker på det, blir intressant att se om det verkligen är så svårt med delar i dagens internetsamhälle
Lucif3r skrev:Kunde varit värre... Hade kunnat vara en 480 :lol: :lol:
EXAKT
ska ni tvunget snacka om bilar med fwd (fel wheel drive) i min tråd så får det endast handla om hur bakhjulsdrift är överlägset (framförallt i bilar med bra viktfördelning) och endast kan hitta sin motsvarighet i riktig 4x4 :D
även om det finns undantag med snygga felhjulsdrivna bilar
V60D5AWDPolestar skrev:Jädrar så cool! -) Vårda den väl.
tackar :D precis det som är min tanke, ska in på rostskyddsbehandling nu i helgen så får se om den är lika fräsh som den verkar för en okunnig bilentusiast som mig
blir riktigt intressant o se förbrukningen på den
så snart jag fixat 2 godkända vinterdäck till så ska vinterhjulen på med lite annorlunda hjulsidor öch då kommer såklart lite fler bilder
-)