Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1182738
Det är ju möjligt att den blir kvar ett år till, men jag lär planera för att den ska bytas ut :lol: Har sökt nytt jobb, och skulle jag få det så är jag mer eller mindre piskad att byta. Men sedan så är den för stor och klumpig. Jag har inte behov av utrymmet i den då 95% av milen per år så är det bara jag i den. Men visst är det några dagar per år det är skönt att kunna lasta mycket. Sedan är det ju alltid det här med att man vet vad man har men inte vad man får om man byter...
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1186355
Bild
Efter ett uppehåll i arbetet med poleringen så är det till slut klart.

Bild
Vart helt klart stor skillnad från hur den såg ut innan. Fick inte bort alla repor, men det är ändå som natt och dag.

Bild
Insidan har fått sig en lite omgång också.

Bild
Största synliga skillnaden mot innan är väl dessa vita fläckar på passagerarstolen som nu är borta

Bild
Interior clean från Pingens och mirakelsvamp gjorde susen. Utöver detta så har jag bytt olja + filter. Jakten på en ersättare är i full gång. Sneglat på en del V50's, men frågan är om det inte lär bli en V70 igen ändå.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186357
En V50 är ju typ lika stor utvändigt och lika dyr i drift (givet jämförbar motor) men betydligt trängre och tråkigare invändigt så jag ser inte riktigt poängen med att göra ett sånt byte :)
av Schmoyoho
#1186368
Tycker V50 framför allt känns billigare. Bara av den anledningen hade jag personligen hellre valt en lite äldre bil för att istället köpa en V70. Vad är det du vill byta från dig, eller byta till dig? Tycker det ser ut att vara en riktigt fin bil i övrigt, ovanligt med en solidröd i bra skick också :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1186385
SBergdahl skrev:En V50 är ju typ lika stor utvändigt och lika dyr i drift (givet jämförbar motor) men betydligt trängre och tråkigare invändigt så jag ser inte riktigt poängen med att göra ett sånt byte :)
En V70n är 4750x1810 cm och en V50 4450x1770 cm och det extra utrymmet märks, om inte annat för att bakänden sluttar mer än på en V70n. Men då är det ju som det skall, två bilar i två olika storleksklasser. Sen är ju frågan om man behöver eller vill ha det utrymmet och det vet man ju bäst själv. Jag själv gillade skarpt kupén V50:n.

Schmoyoho skrev:Tycker V50 framför allt känns billigare. Bara av den anledningen hade jag personligen hellre valt en lite äldre bil för att istället köpa en V70. Vad är det du vill byta från dig, eller byta till dig? Tycker det ser ut att vara en riktigt fin bil i övrigt, ovanligt med en solidröd i bra skick också :-)-)
Klart den känns billigare, det är så de konstruerat den för att vara billigare och därmed kännas billigare, konstigt vore det väl annars? :)

Det är nog dags för dig marlboroman att provköra lite olika men jag hade nog behållit den där pärlan ett tag till :-)-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1186395
Det finns 3 anledningar till att byte av bil känns aktuellt:

-350 dagar om året så är V70 helt enkelt en mycket större bil än jag har behov av. Den är förvisso sjukt bra resterande dagar av året, men mitt primära transportbehov skulle kunna lösas av en golf egentligen.

-Garaget här hemma är trångt och att brotta in V70'n på min plats kräver tungan rätt mun. Hade en BMW 3-serie innan och den var ju både kortare och hade minde vändradie vilket gjorde den betydligt mer lätthanterlig.

-V70'n börjar närma sig 35.000 mil och det märks. Åldern börjar ta ut sin rätt här och var. Som andrabil har den nog ett bra tag kvar om man vill lägga pengar på den. Men jag tycker jag har lagt tillräckligt. Och dessutom har jag sökt ett nytt jobb som kan innebära en del resor i jobbet och skulle jag få det så skulle det vara skönt med något nyare.

V50 skulle ju kunna vara ett lagomt val eftersom det är ju en kombi för folk som inte direkt behöver en kombi :lol: Men farsan har en och jag har både kört och åkt i den. Och den är plastig och billig invändigt. Och han har haft bekymmer med lås och sånt som hör modellen till så det är ju inte ett helt oproblematiskt val.

En annan V70N är ju den enkla lösningen egentligen pga utbudet och att dem i mångt och mycket är bättre än V50.

En S60 hade jag för några år sedan, men dem kommer inte på tal igen. Vettig bil, så länge man inte behövde lasta saker större än en Ica-kasse.

BMW 3-serie skulle jag kunna tänka mig igen. Men att hitta en E90/E91 325 med mörk inredning, sportstolar och helst manuell låda för vettiga pengar är i princip omöjligt.
av S80_140HK
#1186470
Jag har haft en hel drös med P2 och en drös med äldre Volvo (940 etc), sambon har en P3 V70. Har kört säkert 10-15.000mil i tjänsten med S40/V50.

Min åsikt är att P2 definitivt ger mest för pengarna. Det går att hitta lågmilade exemplar i bra skick med skaplig utrustning för nästan inga pengar alls idag. Jag har bara haft sugmotorer i mina, så därför röstar jag på en sån. Det låga inköpspriset + sugmotor ger en bruksbil med väääldigt låg milkostnad. Vill man inte ha V70 så är S80 definitivt ett bra alternativ, stor invändigt och man åker grymt skönt i dom. Det jag vill komma fram till är att även fast man inte behöver storleken så är det ändå värt att ha en P2, för dom ger så mycket för pengarna. ;-//

S40/V50 når inte alls upp i samma klass. Skulle dock kunna ha en sån om jag fick den väldigt billigt.

Själv rattar jag 940 numera, men ibland undrar man vad man håller på med, speciellt när det är 30 grader varmt och värmen i kupén inte går att stänga av helt :lol:
av Lövet
#1186476
Marlboroman skrev:BMW 3-serie skulle jag kunna tänka mig igen. Men att hitta en E90/E91 325 med mörk inredning, sportstolar och helst manuell låda för vettiga pengar är i princip omöjligt.
Det där kan jag inte förstå. Finns ju inga mer prisvärda bilar begagnat eftersom skillnaden i merpris nästan är helt borta vid det här laget men de kostade ofta 100.000kr mer än motsvarande Volvo. Vad letar du efter i för prisklass? En riktigt fräsch 325 2005-2007 med advantage, dynamic och comfortpaket bör inte vara svårt att hitta för säg 75 tusen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1186576
Lövet skrev:Det där kan jag inte förstå. Finns ju inga mer prisvärda bilar begagnat eftersom skillnaden i merpris nästan är helt borta vid det här laget men de kostade ofta 100.000kr mer än motsvarande Volvo. Vad letar du efter i för prisklass? En riktigt fräsch 325 2005-2007 med advantage, dynamic och comfortpaket bör inte vara svårt att hitta för säg 75 tusen.
Grejen är ju att jag har tänkt mig en smärtgräns på 60, och gärna inte över 50 om möjligt.
av Lövet
#1186585
Det går nog precis, men det blir miltal uppåt 20.000 i så fall vilket ställer lite mer krav på undersökning av objektet. 50' blir nog svårt
https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_32 ... ?ca=11&w=1
https://www.blocket.se/stockholm/BMW_32 ... ?ca=11&w=1
Automatlådan är alldeles utmärkt i E90, den behöver du inte vara rädd om. Bra låda och den håller dessutom.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]