Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1126528
Schmoyoho skrev:Absolut inga röda torkararmar, mycket snyggt med originalsvarta :-)-)
Japp. Enda alternativet. Det gör förvånansvärt stor skillnad för helhetsintrycket tycker jag.


Angående listerna så behandlade jag mina nyligen med Biltemas svarta plastsprayfärg. Jag målade dem inte rakt av utan sprayade på ett täckande färglager som gnuggades in och bort med en trasa omedelbart. Resultatet är en rejäl svärta men utan synligt färglager eller förändrad textur och har hållit utan försämring i typ två månader nu vilket är betydligt bättre än de "black wax"-produkter jag testat. Ska bli intressant att inspektera närmare i vår när det är ljust igen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1126541
Min värmepistol verkar ha deserterat annars hade jag nog värmt listerna. Det brukar funka bäst i längden. Men å andra sidan så lär jag knappast lacka om bilen så då kan jag lika gärna smeta på nåt vanligt silikonbaserat medel. Har nog en flaska turtle(?) black tyre ligger i källaren som kan användas i detta syfta.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1126551
Marlboroman skrev:Fram vet jag att dem går att ta bort snabbt, men bak...? Trodde dem svarta delarna bak var integrerade i stötfångare om inte lösa delar?
Sitter likadant. De på sidorna tas först, tror jag började i framkant och sedan dras den U-formade delen som går runt hörnet bakåt. Sedan kan den på ovansidan tas loss, spärrarna vid gummilisten mot bagaget först.

I och med att jag svärtade mina med sprayfärg sparade det mig rätt mycket jobb med maskeringstejpen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1131394
Bild

Köpt takräcken idag för att kunna transportera den första lilla lasten med profiler jag behöver till C70'n. Valet föll på bitemas eftersom jag bara behöver nå billigt för att frakta saker ibland. Och precis som alla andra universaldelar så var ju passformen kraftigt sisådär. Men dem gick att montera och verkade sitta rätt stadigt så då fick dem duga. Monterades direkt på parkeringen innan vidare färd. Och jisses...

Har aldrig riktigt förstått mig på folk som åker runt med takräcken utan något på. Vilket oväsen! Vart iofs inte bättre med last på taket heller. Vibrationsljudet från spännbanden var av bibliska proportioner. Så nu har jag börjat fundera på det där med att förbättra ljudisoleringen igen. S60'n jag hade för några år sedan la jag i extra isolering i med bra resultat. Men ska jag lägga ner det jobba på V70'n så lär det göras mer omfattande.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1131425
Tar jag tag i ljudisolering blir det att ge sig på dörrarna och hjulhusen bak med vibarationsdämpande matta och ljudasoberande skum på det. Ljudisoleringen från fabrik är inte den bästa, så det finns stora möjligheter att förbättra. Men det kostar en del och är en hel del jobb.
av chrisf
#1134669
Blir en bevakning på denna! :D Riktigt fin bil med mycket roligt gjort och många fina bilder :) Lacken ser riktigt fin ut också!

Fråga om torkararmarna till strålkastarna, går dina lätt fram och tillbaka efter du målat dem? Svårt att förklara.. men när man drar ut dem till "serviceläge", det gångjärnet som sitter med en liten pinne nästan nere där torkararmen sitter fast på motorn..

Våra är inte superrostiga, men de är nästan helt fast och följer inte strålkastarglaset.. Så tänkte om bara målning räckte för att få det bra.. eller om det möjligen behövs färg och smörjning, eller möjligen bara smörjning förstås..

Tycker de vart riktigt snygga i svart också! Det är ju mer original :D


Personligen hoppas jag på en ljudisolerings "guide" :D Inte för att våran låter jättemycket utifrån, men det går ju alltid att förbättra, så kan vara roligt att ha lite bilder att gå efter ;) :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]