Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105344
Schmoyoho skrev:
Lucif3r skrev:T-5R är reggade som 225hk, men har overboost funktion som ökar effekten till ~240hk under 1-2sec när man stämplar, om motorn inte är för varm plus massa andra parametrar är inom toleranserna..
Mysko, man tycker ju bilen borde vara reggad med dess toppeffekt, annars kan man väl regga vad som helst som 140 hk men som ger mer när man trampar fullt.
Enbitost skrev:ingen aning om det är M56 men har ett svagt minne som säger mig det. ändrar så fort jag hittar annan info!
M56 är en manuell låda, fanns i olika versioner till 850 men det är den enda manuella lådan som satt i bilen. Har du inte en manuell har du en fyrväxlad automat som jag inte vet vad den heter, någon aisin-låda har jag för mig iallafall.
Heter inte automatlådan AW-50 eller något? Mycket möjligt att jag blandar ihop det med något annat :roll:
av Schmoyoho
#1105409
Lucif3r skrev:
Schmoyoho skrev:M56 är en manuell låda, fanns i olika versioner till 850 men det är den enda manuella lådan som satt i bilen.
Nope, du glömmer bort M59 som satt på R, som har lamelldiff och lite sånna godsaker.
I stand corrected, IGEN! :-)-) T-5R = R => M59-lådor? Eller är det skillnad på R och R? Edit: för att svara på min egen fråga var det bara 1996 i R = röda bilarna (?) vilket var tråkigt. Läser också någonting om att R hade både viskokoppling och en limited slip diff? Fanns väl ingen R med awd?
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1105434
Schmoyoho skrev:
Lucif3r skrev:
Schmoyoho skrev:M56 är en manuell låda, fanns i olika versioner till 850 men det är den enda manuella lådan som satt i bilen.
Nope, du glömmer bort M59 som satt på R, som har lamelldiff och lite sånna godsaker.
I stand corrected, IGEN! :-)-) T-5R = R => M59-lådor? Eller är det skillnad på R och R? Edit: för att svara på min egen fråga var det bara 1996 i R = röda bilarna (?) vilket var tråkigt. Läser också någonting om att R hade både viskokoppling och en limited slip diff? Fanns väl ingen R med awd?
T-5R har väl M56 lådor. T-5R =/= R. T-5R är en hottad T5, samma motor men annan box. Om man bortser från kosmetiska saker. (T-5R = Gul, Grön, Svart och ett par Grå)
R däremot har endel bättre grejer, är inte så hajj på R bilarna men de har bland annat större turbo, andra spridare och allmänt förstärkta grejer, de har 250hk utan overboost. Inga R med AWD! (R = Röd, Grön, Svart, Grå och Turkos) Finns väl någon myt om vita R men det får väl den som vill tro på 8)
Senast redigerad av 1 Turbojeppe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Enbitost
#1106375
Uppttäckte att passagerar stolen går att köra bakåt hur bra som helst men inte vice versa..
takluckan går att ställa upp och går fint ner men vill inte åka "in".
Användarvisningsbild
av Enbitost
#1108681
TommyP86 skrev:Grabbar Bild

850 T5-R (1995) har M56
850R (96-97) har M59
S70R/V70R har M59 som framhjulsdriven, och M58 som fyrhjulsdriven. Fyrhjulsdriften ifråga är viscokoppling.
det här är en T-5R 96a
Användarvisningsbild
av Enbitost
#1108687
Bild
köpte grejer på Tipro i Kil
så det ska fixas rost :)

Bild

slipat och lagt rostskydd

Bild

vi tänkte passapå att fixa V70 lyset

Bild

vi märkte att nedre vänster lykta inte lyste lika klart som höger gjorde så vi tänkte byta hela tills vi fick se "lampkontakten" så gick till T5an och hämtade hennes.
Bild

men det hjälpte inte så vi tog oss en titt på glaset
Bild

lite tryckluft så blev allt bra ;)
Bild

eftersom framskärmarna var så rostskadade så byts de ju ut så småning om. Men det är ju inget kul att åka runt med rosthål så vi tog eltejp och målade över med olivgrön 8) och när vi ändå var igång med färgen så fick vi en kul ide med den provisoriska fronten
Bild

haha det blev ju hyffsat xD

Bild

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]