Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Briby
#1104473
Då bilen köptes så var R-design märket i grillen ganska slitet så snart nog bestämde jag mig för att det behövde bytas ut.
Och när man ändå har grillen borta så kan man ju passa på att göra den lite mörkare.
Bild

Stod och velade mellan att lacka, plastidip eller foliera.
Sen hittade jag en Svart borstad Aluminium folie hos VN Vinyls. Så den fick det bli.
Bild

Efter några försök så satt det sen folie på alla delar. Finns bitar som jag inte är riktigt nöjd med så vi får se om det görs om framöver.
Bild

Dålig bild med vart jäkligt nöjd över färgen. Känns som att svart borstad aluminium skulle kunna vara ett original tillbehör.
Får se om det blir ett försök på listerna runt rutorna med samma folie.
Bild
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1104661
Briby skrev:Vart då? Grillen gjordes om igår. Och bilen har stått i garaget den senaste veckan.
Vet inte om grillen var omgjord då, Haninge c typ..mot Fredrika? Var det inte du var den grymt lik :D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1106035
Snyggt! Var folien lurig att arbeta med? Jag överväger att foliera vissa delar på bilen med blanksvart folie för att gå ifrån de mattsvarta detaljer jag har med plastidip idag.
av Briby
#1106255
grillchips skrev:Snyggt! Var folien lurig att arbeta med? Jag överväger att foliera vissa delar på bilen med blanksvart folie för att gå ifrån de mattsvarta detaljer jag har med plastidip idag.
Tackar. Ja det var pillrigt. Järnmärket var värst så det har ett gäng skarvar. Testade ett par gånger med att göra det i ett stycke men fick inte till det.
Likadant ramen som jag trodde skulle vara det enklaste var lite klurig. Det är många vinklar.
Men med tålamod och lite funderande så går det.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1106257
Tack för input!
Är folien svår att stretcha? Jag har tidigare provat att filma mina lyktor utan framgång, det blev miljarder skarvar som jag störde mig på så jag slet bort det. Däremot hade jag bara en hårfön till hands, tänker mig att en värmepicka är ett bättre val.
av Briby
#1106335
grillchips skrev:Tack för input!
Är folien svår att stretcha? Jag har tidigare provat att filma mina lyktor utan framgång, det blev miljarder skarvar som jag störde mig på så jag slet bort det. Däremot hade jag bara en hårfön till hands, tänker mig att en värmepicka är ett bättre val.
Den gick att stretcha relatvt mycket. Har inte så mycket att jämföra med.
Man får vara försiktig med värmepistolen jag gick på för hårt i ett försök och då vart folien i princip brännskadad.

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]