Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1096473
Rudolfs skrev:
DayDreamer skrev:Samma färg som på min S70, ökenvind pärlemo är det svenska namnet och jag gillar den färgen, snygg och sticker ut på ett litet diskret sätt :)

Du har andra stolar (tror att det är standardstolar ??:-/ ) och dom är inte så jätte vanliga konstigt nog, och eftersom att din bil är en 99a så måste du ta en stol som är från 99-00 annars fungerar inte SRS-systemet. Det är mekaniskt utlösning på sipsbagen på stolarna -98 sen 99- blev det elektroniskt.

Ja jag kan hålla med att det inte är något värsting ljud i original radion (SC-805) den är bara på 4X20 watt om jag minns rätt :)
Ja, den är inte så upphetsande nu, kanske blir bättre med lite kärlek :)

Okej, Ja min är tillome en 00 såg jag nu, tillverkad 9912 :)
Ge den en polering så kommer att färgen att glänsa :D

Ok det förklarar ju även varför du har dom där panelerna i bilen tror att dom blev standard 00 :???: Är det någon typ av ALU imitation?
#1096503
DayDreamer skrev:
Rudolfs skrev:
DayDreamer skrev:Samma färg som på min S70, ökenvind pärlemo är det svenska namnet och jag gillar den färgen, snygg och sticker ut på ett litet diskret sätt :)

Du har andra stolar (tror att det är standardstolar ??:-/ ) och dom är inte så jätte vanliga konstigt nog, och eftersom att din bil är en 99a så måste du ta en stol som är från 99-00 annars fungerar inte SRS-systemet. Det är mekaniskt utlösning på sipsbagen på stolarna -98 sen 99- blev det elektroniskt.

Ja jag kan hålla med att det inte är något värsting ljud i original radion (SC-805) den är bara på 4X20 watt om jag minns rätt :)
Ja, den är inte så upphetsande nu, kanske blir bättre med lite kärlek :)

Okej, Ja min är tillome en 00 såg jag nu, tillverkad 9912 :)
Ge den en polering så kommer att färgen att glänsa :D

Ok det förklarar ju även varför du har dom där panelerna i bilen tror att dom blev standard 00 :???: Är det någon typ av ALU imitation?

Jag vet inte, ser ut som någon dålig variant på en gul kolfiber imitation typ :P
#1096586
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ok det förklarar ju även varför du har dom där panelerna i bilen tror att dom blev standard 00 :???: Är det någon typ av ALU imitation?

Standard? nehej du, knappast :) Standard har alltid varit plast-gråa äckel-eländen. En bekant har en 00 classic med dom där heta plastpanelerna :roll:
Med utrustningen Blackline (som förvisso inte är standard) så får du panelinlägg ”svart marmor” När classic kom så fick du panelinlägg i aluminium som standard så jo på S/V70 sista levnads månader så var alu panelerna standard och inte dom där tråk gråa plastpanelerna. Men annars är det som du säger att dom där gråa plast panelerna var standard fram tills classic kom :)
av Rudolfs
#1096636
Sådär då, nu har vi haft den uppe på lyften och synat den i kanterna.

Vad vi kan se så är bilen iprincip rostfri. Avgas ser kanon ut, länkarmar ser fräscha ut. Vi upptäckte att det sitter en FK chassisats på bilen också.
Bild

Slutade med att vi böt oken,skivor och belägg fram. Samt stabstag.
Bak böt vi ok och klossar. (jag glömde ta med mig backar så vi rev inte av skivorna bak)
BildBildBild

Bilen har även Xenonkonverterade helljus vilket alltid är trevligt.
Bild
Felet med backljusen var kontakten så den är även den bytt nu.

Olja,filter och plugg böts också. Det vart Havoline 5W40 olja om någon undrar.


På vår parkering hemma är det volvo som gäller, en grannes S70 saknas
Bild
#1096663
Färgen är cool.
Jag fick muntlig tillsägelse på besiktningen att mina klossar bak var slitna och håller knappt över sommaren. Kan inte stämma sa jag de kan inte ens vara halvslitna. Men han var sur och så säker så sin sak så jag orkade inte tjafsa. Rev isär när jag kom hem och är klossarna 8 mm nya så var mina 6 mm. Hur fan han kunde få det till slitna är en gåta... .
#1096681
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Men annars är det som du säger att dom där gråa plast panelerna var standard fram tills classic kom :)


... Men det är ju en classic hon har... En sen dessutom.
Någon då som tyckte att plastpanelerna var snyggare än alu panelerna då, för enligt Volvo så är alu panelerna standard på just classic modellerna och alla classic som jag har sett har haft dom panelerna.
#1096683
Nexus skrev:Färgen är cool.
Jag fick muntlig tillsägelse på besiktningen att mina klossar bak var slitna och håller knappt över sommaren. Kan inte stämma sa jag de kan inte ens vara halvslitna. Men han var sur och så säker så sin sak så jag orkade inte tjafsa. Rev isär när jag kom hem och är klossarna 8 mm nya så var mina 6 mm. Hur fan han kunde få det till slitna är en gåta... .
Ibland så gnäller dom på allt :( Han sa inget om att det var snyggt i motorrummet eller så? Dom brukar ju ha en förmåga och tro att bilen är trimmad bara för att det är snyggt under huven.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]