Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1096765
jimlindeborg skrev:Blir det denna räser ikväll eller? :lol: 8)
Haha, Det blir nog v70II eller S60n skulle jag tro ;)
#1096774
Nexus skrev: Jag fick muntlig tillsägelse på besiktningen att mina klossar bak var slitna och håller knappt över sommaren. Kan inte stämma sa jag de kan inte ens vara halvslitna. Men han var sur och så säker så sin sak så jag orkade inte tjafsa. Rev isär när jag kom hem och är klossarna 8 mm nya så var mina 6 mm. Hur fan han kunde få det till slitna är en gåta... .

Jag har fått muntliga påpekningar om rostiga bakskivor, men det är allt. Och det var väl en rättvis "tillsägelse" tycker jag när jag väl behagade byta skivorna. Dom var skapligt skorpiga på baksidan :roll:
Beläggen hade kanske 2-3mm kvar, men ingen påpekning om det.

Så, ja, undrar hur tjocka beläggen din bes. man tycker dom ska vara nya, 3dm kanske? :lol: 6mm är ju nästan nyskick annars :P
#1097976
Höger fram oket var lite hängigt visade det sig, som ni ser har skivan fram gått en smula varm. Nu är allt på höger inkl slangen också bytt.


Bild
#1108202
Liten uppdatering, Bilen har fått sin första tvätt, Ja det vart maskintvätt, fått två gratistvättar när vi flyttade till vallentuna av OK så en av dem är förbrukade nu. Färgen är sjukt vänlig, man ser aldrig att den blir smutsig. :lol:

Kört 350-400 mil nu, inte dragit en mm olja på stickan sen vi böt, oljan ser fortfarande fin ut och inte kolsvart.

Ett problem som upptäcks är när acn får jobba lite varma dagar, när man kör 20 grader eller mindre på kliman så efter en stund börjar den vissla ordentligt in i kupen när man håller låg hastighet eller står still. Förmodligen börjar gasen ta slut, Så det ska väl fyllas på här på jobbet någon dag.

Ändröret har också börjat hänga såg jag för några veckor sen så det slet jag av, rostat av vid klämman, men annars er avgaset fint ut. Blir nog o hänga dit en simons system här under hösten/vintern.

Ska skicka in den på rekond någon dag invändigt också, jag orkar inte hålla på själv :P
#1125944
Liten uppdatering

Klädseln har blivit tvättad för en dryg månad sen, Vart riktigt bra! En kund till oss som hjälpte mig med det.

Defrostern på bakrutan fungerar väldigt dåligt, standard fel som någon vet om?

Sen när du kör full blås på vindrutan när det är imma på den så blåser den bort passagerar sidan mycket snabbare än förarsidan, något fel eller ganska normalt?

Vänster spindelled har börjat glappa lite så ska ta tag i och byta den länkarmen också. Sen byter jag nog ut bakdämparen till ett par original, kort efter blir det nog fram också. Tycker det funkar ganska dåligt nu på vintern med "sport" dämparna som sitter på från FK. Fjädrarna åker kanske bort också mot original.
#1126604
VIDA behövs för kalibrering av spjällen på dessa 99-

Upplever det själv på min bil att den blåser bort imman lika bra på båda sidor av vindrutan (pass och förare)
Ingen aning om defrostern men på min bil så är den iaf jäkligt effektiv, möjligt att det skiljer på S/V70.
#1127008
DayDreamer skrev:VIDA behövs för kalibrering av spjällen på dessa 99-

Upplever det själv på min bil att den blåser bort imman lika bra på båda sidor av vindrutan (pass och förare)
Ingen aning om defrostern men på min bil så är den iaf jäkligt effektiv, möjligt att det skiljer på S/V70.
Jag funderar om det kan vara något kabelbrott till luckan typ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]