Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
#1115906
Håller med dig, bilarna är gamla... i fredags köpte jag en Vw passat GT Sport 4-motion -09 och man märker verkligen hur tekniken gått framåt, och vad man egentligen saknar på ens egna bil från 2001, elbaklucka, xenon hel och halv original, kurvljus, ingen nyckel utan "FOB" instick i panelen, sportchassi med väljbart på knapp, markbelysning i speglar, auto-hold, och en jäkla massa mer... då känner man ännu mer hur gammal ens v70 är.. inte för jag inte trivs med den, men hade gärna haft en 2010-2011 V70 istället med heltonat, stora fälgar och sänkning osv.. :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1116124
garinge skrev:Håller med dig, bilarna är gamla... i fredags köpte jag en Vw passat GT Sport 4-motion -09 och man märker verkligen hur tekniken gått framåt, och vad man egentligen saknar på ens egna bil från 2001, elbaklucka, xenon hel och halv original, kurvljus, ingen nyckel utan "FOB" instick i panelen, sportchassi med väljbart på knapp, markbelysning i speglar, auto-hold, och en jäkla massa mer... då känner man ännu mer hur gammal ens v70 är.. inte för jag inte trivs med den, men hade gärna haft en 2010-2011 V70 istället med heltonat, stora fälgar och sänkning osv.. :P
Ja men vänta tills allt detta börjar att krångla, då är det fasen så mycket bättre med en äldre bil :)
Användarvisningsbild
av garinge
#1116141
DayDreamer skrev:
garinge skrev:Håller med dig, bilarna är gamla... i fredags köpte jag en Vw passat GT Sport 4-motion -09 och man märker verkligen hur tekniken gått framåt, och vad man egentligen saknar på ens egna bil från 2001, elbaklucka, xenon hel och halv original, kurvljus, ingen nyckel utan "FOB" instick i panelen, sportchassi med väljbart på knapp, markbelysning i speglar, auto-hold, och en jäkla massa mer... då känner man ännu mer hur gammal ens v70 är.. inte för jag inte trivs med den, men hade gärna haft en 2010-2011 V70 istället med heltonat, stora fälgar och sänkning osv.. :P
Ja men vänta tills allt detta börjar att krångla, då är det fasen så mycket bättre med en äldre bil :)
som att inte gamla bilar krånglar, går sönder, rostar ihop osv? :P
Jag har fått byta dom bakre oken på min v70, andra för några månader sen när det toknöp på motorvägen och höger bak nästan började brinna..
sen behöver man inte behålla en bil i en evighet heller, då kan man byta ut den några år senare och köpa något nyare ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1116271
Mjo, men dagens gamla bilar är ju faktiskt rätt rejält mycket mer lättfixade(och överlag billigare), när dom inte är fullt lika intvinadde i styrsystemet. Går något sönder så slutar ju inte hela bilen att fungera direkt :roll:

Kommer ju inte bli kul när dagens 'nya' bilar blir gamla... Om dom öht. överlever så länge :roll: Dagens bilar byggs ju som förbrukningsvaror, inte långtidsinnehav som gamla bilar... Och det syns... Ser fasen mer rosthögar av nyare (06+) bilar än t ex 940, 85x70 och P2orna <-05.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1116286
Ja dagens bilar är byggda för att gå sönder för hur skulle annars verkstäderna och tillverkarna få ihop pengar?? :wink: Men jag ser även här bilar mycket nyare än min som ser ut som kom och hjälp mig...
av Exyzäta
#1116298
En kamrat har en Ford, där är det enkelt uppbyggt och kräver inte många verktyg. :-)
Bilagor
IMG_0412.JPG
IMG_0412.JPG (266.15 KiB) Visad 326 gånger
IMG_0574.JPG
IMG_0574.JPG (745.95 KiB) Visad 325 gånger
Användarvisningsbild
av garinge
#1116306
Som jag skrev, därför man inte har bilarna kvar så länge, man byter till något nyare, men visst min gamla V70 är mer lättmeckad än "moderna" bilar, men elsystemet på min gamla v70 -00 var mycket trevligare, där kunde man lossa mätarhus/ecc utan problem, nuvarande V70 -01 så är den skitsnabb med att sätta felkoder och bråka, som förra sommaren råkade slå på tändningen med ecc:n ur, vips SRS airbag felkod, i somras råkade jag vid sista ledlampan i DIM ha tändningen på när jag satte i kontakten för att kolla så allt lyste, vips felkod, hände aldrig på den gamla...

tacka vet jag gamla hederligare jänkare, där är den enda elen till stereon typ... lättmeckat och GOTT om plats, kan sitta på framskärmen och mecka... byta soppapump går skitenkelt, eller ja vad som helst, samt det låter förjäkla trevligt, plats för 6pers med utrymme kvar, soffa fram och bak, och tre pers utan problem i bagaget...
besiktat tre gånger och blanka papper, det är kärlek :)
Bilagor
DSC_7781.jpg
Min 65:a... skattebefriat och helförsäkring inkl extra allt kostar knappt något :)
DSC_7781.jpg (210.69 KiB) Visad 328 gånger
Senast redigerad av 1 garinge, redigerad totalt 0 gånger.
av Exyzäta
#1116308
Lucif3r skrev:Tufft med sån ford :D Inte mycket till vinterbil dock..... :P
har den elstart eller är det vev som gäller? :P
Bägge sätten funkar. Vaddå vinterbil? Kolla på youtube så ser du att man kör med gamla A-Fordar året om. Smala däck med hög markfrigång, det är ju värsta SUVen juh. ;-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1116320
garinge skrev:Som jag skrev, därför man inte har bilarna kvar så länge, man byter till något nyare, men visst min gamla V70 är mer lättmeckad än "moderna" bilar, men elsystemet på min gamla v70 -00 var mycket trevligare, där kunde man lossa mätarhus/ecc utan problem, nuvarande V70 -01 så är den skitsnabb med att sätta felkoder och bråka, som förra sommaren råkade slå på tändningen med ecc:n ur, vips SRS airbag felkod, i somras råkade jag vid sista ledlampan i DIM ha tändningen på när jag satte i kontakten för att kolla så allt lyste, vips felkod, hände aldrig på den gamla...

Med V70 -00 antar jag att du menar första gen. V70, dvs samma modell jag har?
Isf får jag inte riktigt ihop det du säger... Sätter man på tändningen med en komponent urdragen(t ex ECC panelen) så sätts felkod på den direkt.
Däremot instrumenthuset sätter ingen felkod, därför att dom är lagrade I insturmenthuset. Så är huset urkopplat så får man inga koder heller :P
Startar man däremot huset utan alla givare ikopplade(hastighet, blinkers, färddatorknapp, generator, tankgivare osv osv) så sätter den genast en million felkoder :roll: (ok, det är 14 om jag inte minns fel nu). Det vet jag eftersom jag har haft mitt hus på bänk när jag byggde min arduino-färddator :P


Det jag däremot kan tänka mig är att 85x70 själv raderar vissa koder när komponenterna blir återinkopplade(ABS är ett exempel, dom flesta koderna försvinner automatiskt när felet är åtgärdat), medans P2orna lagrar dom för alltid, eller tills man manuellt raderar dom.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]