Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1104923
jlars skrev:Riktigt tjusig bil! Volans-fälgarna sitter helt suveränt bra!! Å färgen gör sig allt riktigt bra på en S70 :-)-)

En liten anekdot: -98 hämtade farsan ut en ny S70 med samma färg, spoilervinge och SE-paket. Brorsan och jag var i 10-årsåldern då och var med vid uthämtning. Det var nästan så vi grät när vi fick se bilen, den var ju rosa, och en rosa bil ville vi inte ha!!
Aja, tiderna (och smaken) ändrar sig. Nu tycker jag att färgen är topp-5 hos Volvo :D
Jag har fått reaktioner på färgen av nästan alla som kommenterat bilen, allt från "snygg för att vara en Volvo" till "närmen åh vad söt" 8) Jag gillar den skarpt själv också, och den passar bra med R-fälgarna gråa nyans.
Användarvisningsbild
av Briander
#1104925
DayDreamer skrev:Ja XC-grillen sitter riktigt bra på dessa bilar :D Får man fråga vad du fick ge för den?
Ja den gör verkligen sitt! :D Fick ge 300kr och då åkte jag och hämtade den på en liten dags-road trip, killen hade en ljus trä-inredning med rätt och allt om någon vill åka till Kungshamn.

Täckpluggarna för torkarmotorerna fram blev inte alls bra i lacken, så just nu har jag målat armarna själva och satt tillbaka, så får jag se när jag river bort dom helt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1104957
Ok då gav vi lika för grillarna :)

Var täckpluggarna så svårlackerade?
Användarvisningsbild
av Briander
#1105009
DayDreamer skrev:Ok då gav vi lika för grillarna :)

Var täckpluggarna så svårlackerade?
Känns som en okej pris, min var i bra skick så polerade bara upp kromet lite :)

Mja något hände, blev helt knasiga efter att ha torkat helt, tyvärr. Och det går inte att montera pluggarna utan att ta bort torkarmotorerna, axeln som går ut gör att pluggen inte kan ligga bra i hålet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105064
Ja min var gör skitig men efter en tvätt så vart den som ny :D

Ok vad använde du för sprayfärg köpte du det hos Volvo? Om man blandar lacken med säg typ Biltemas klarlack så kan det bli galet.
Användarvisningsbild
av Briander
#1105217
Jag får se om jag gör ett försök med täckpluggarna senare igen, just nu ser det ut såhär:
1.jpg
1.jpg (451.29 KiB) Visad 407 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105259
Det där blev ju bra :) ser ju ut som min nu med lackade torkar armar :-)-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1107302
Har haft en knackande drivknut ett tag höger fram, men nu plötsligt är det något som knackar nästan hela tiden oavsett sväng eller inte, och det följer hastigheten. Kan det vara drivknuten som gett upp helt? Upptäckt det senaste två dagarna. Det känns sådär halvkul att åka med.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1107365
Briander skrev:Har haft en knackande drivknut ett tag höger fram, men nu plötsligt är det något som knackar nästan hela tiden oavsett sväng eller inte, och det följer hastigheten. Kan det vara drivknuten som gett upp helt? Upptäckt det senaste två dagarna. Det känns sådär halvkul att åka med.
Ja det är det förmodligen, har dom väl börjat att låta så brukar det gå fort tills dom låter hela tiden.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]