Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1104151
Briander skrev:Tror också det börjar bli dags att byta servopump på den här gamlingen. Tidigare har den låtit lite några sekunder väldigt sällan, har kollat nivån ganska ofta och den är alltid okej, och under hela semestern var pumpen tyst, men den här veckan känns den som den klagat lite väl mycket vid svängande nästan stillastående.

I övrigt funderar jag på vindavvisare, snyggt eller inte? :?:
Då är det väl skroten som gäller i letandet efter en servopump, vet inte om det är något vanligt/ovanligt att servopumpen går på dessa :???:

Ja kör på vindavvisare, jag har ju det på min och jag tycker att det är snyggt.
Användarvisningsbild
av Briander
#1104155
DayDreamer skrev:
Briander skrev:Tror också det börjar bli dags att byta servopump på den här gamlingen. Tidigare har den låtit lite några sekunder väldigt sällan, har kollat nivån ganska ofta och den är alltid okej, och under hela semestern var pumpen tyst, men den här veckan känns den som den klagat lite väl mycket vid svängande nästan stillastående.

I övrigt funderar jag på vindavvisare, snyggt eller inte? :?:
Då är det väl skroten som gäller i letandet efter en servopump, vet inte om det är något vanligt/ovanligt att servopumpen går på dessa :???:

Ja kör på vindavvisare, jag har ju det på min och jag tycker att det är snyggt.
Ja jag har hittat en som gått 10 000 mil färre än min :lol: är såklart en chansning ändå med beg. delar men för 500kr är det värt att testa.

Kan nog får bli så 8)

Edit: Bytte tillbaka till Volans på lunchen trots däcken...
av Schmoyoho
#1104339
Kan man inte komma undan med att bara byta servooljan? Har fått för mig det ska kunna hjälpa mot missläten iallafall.
Användarvisningsbild
av Briander
#1104677
Schmoyoho skrev:Kan man inte komma undan med att bara byta servooljan? Har fått för mig det ska kunna hjälpa mot missläten iallafall.
Det har jag svårt att tro egentligen men kanske är värt att testa ändå. Undrar om någon mer har erfarenhet av det. Nu har den varot tyst i några dagar igen.
Användarvisningsbild
av Briander
#1104731
Det blev visst ett spontant inköp igår, en XC-grill dök upp i bra skick till bra pris 8) Bättre bilder får komma framöver.
1.jpg
1.jpg (391.33 KiB) Visad 365 gånger
2.jpg
2.jpg (480.41 KiB) Visad 365 gånger
av jlars
#1104831
Riktigt tjusig bil! Volans-fälgarna sitter helt suveränt bra!! Å färgen gör sig allt riktigt bra på en S70 :-)-)

En liten anekdot: -98 hämtade farsan ut en ny S70 med samma färg, spoilervinge och SE-paket. Brorsan och jag var i 10-årsåldern då och var med vid uthämtning. Det var nästan så vi grät när vi fick se bilen, den var ju rosa, och en rosa bil ville vi inte ha!!
Aja, tiderna (och smaken) ändrar sig. Nu tycker jag att färgen är topp-5 hos Volvo :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1104887
Ja XC-grillen sitter riktigt bra på dessa bilar :D Får man fråga vad du fick ge för den?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]