Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
#1093885
Hej där, bilen köptes som ren och skär bruksbil nyligen men har kommit att gilla den, har inte kört Volvo på... 10 år säkert. Färgen, fälgarna och den ljusa interiören gör att jag gillar hur den ser ut, trots att den gått mååånga mil. Den har också ett trevligt sportavgassystem. En grej jag skulle trivas bättre med är en träinredning istället för den gråa, lite annat kommer säkert pillas med också i utseendeväg speciellt när man får inspiration här.

Volvo S70 GLT 1998 35000 mil+.
Utrustning: ECC, stolsvärme fram och bak, elhissar runt om, färddator, TRACS, fjärrlås, larm, mugghållare, stereo SC-805.
Originalvinge, C70 klarglaslampor, R-fälgar Volans, BSR sportavgassystem.

Lista över saker som ska göras
Byta ut höger framskärm pga buckla.
Försöka göra rent förarstolen.
Hitta en växelspaksknopp i trä.
Vindavvisare.
Hitta solgardiner.
Grill med nya emblemet.
Skinnstolar om det skulle dyka upp i rätt färg.
Plocka bort strålkastartorkarna och montera täckpluggar.

Avklarat 2016
Juni: ny motorolja och filter. Tändstift Bosch. Två nya däck. Centrallåsmotor utbytt i höger framdörr.
Juli: nytt fördelarlock och rotor. Kamrem, spännare, löprulle, aggregatrem, vattenpump SKF vid 35330 mil.
Augusti: bensinfilter bytt. Tomgångsmotor rengjord. Träninredning monterad. Bilen vaxad.
s702.jpg
s702.jpg (220.94 KiB) Visad 709 gånger
s701.jpg
s701.jpg (183.47 KiB) Visad 709 gånger
s703.jpg
s703.jpg (169.72 KiB) Visad 708 gånger
S705.jpg
S705.jpg (258.82 KiB) Visad 706 gånger
S704.jpg
S704.jpg (167.58 KiB) Visad 702 gånger
S70_10.jpg
S70_10.jpg (332.46 KiB) Visad 695 gånger
Senast redigerad av 5 Briander, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av White
#1093893
Trevligt med en ny bil här! :D

Riktigt snygg S70! Gillar både lack, fälgar och inredning skarpt, en av de snyggaste kombinationerna enligt mig! :-)-) Många mil är inte så farligt om bara oljebytena är
skötta.

Kör också med BSR sportsystem på min vita 945 och är jättenöjd med prestandan. :)
Användarvisningsbild
av garinge
#1093906
Fin bil :) dock synd på den ljusa inredningen (är en svart-mörk inredningsperson)

måste dock undra.. trä invändigt. varför? det är ju så...budget, laminatträ... =)
av Schmoyoho
#1093920
Trä och ljus inredning är ju mysigt, även om jag förstår folk som tycker trä känns omodernt och så. Men jag är svag för det så det var ett bra val, TS :) Rätt fälgar och rätt färg också.
Användarvisningsbild
av garinge
#1093922
Schmoyoho skrev:Trä och ljus inredning är ju mysigt, även om jag förstår folk som tycker trä känns omodernt och så. Men jag är svag för det så det var ett bra val, TS :) Rätt fälgar och rätt färg också.
mysigt? naeee, jag skulle aldrig köpa en bil med ljus/beige inredning... ska det vara trä i en bil, ska det vara äkta trä, annars får det vara :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1093955
Är på garinge's spår här. Mörk inredning ska det vara! Är inte heller mycket för trä, men dom mörka träpanelerna till x70, i mörk inredning, ser faktiskt helt ok ut. Något man kan leva med iaf. :) Och är utan tvekan hundra gånger bättre än det där plast-gråa eländet som TS har(oavsett interiörfärg).

Mer info om bilen? årsmodell? motor? mil? utrustning? :)
av Exyzäta
#1093977
Det är väl tur att det finns valmöjligheter att välja vilken färg man vill på inredningen? Tänk om det bara fanns svart?

Men börja med en klädseltvätt för förarstolen ser bra skitig ut? ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1094030
Ja Bilen ser ut att vara riktigt fräsch och snygg :D :D inredningsmässigt ser den ut som min bil gjorde när jag köpte den.
Här är faktiskt jag den som tycker att den ljusa inredningen i dessa bilar är den snyggaste, den svarta ser så tråkig/gammal ut, men det är som sagt en smaksak. Jag har ju just nu i min bil fuskträ men jag skulle hellre villa ha masurbjörk.

Har du några planer för bilen?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1094035
Klart det ska va ljust med trä, det är det enda vettiga. :wink:
Bilen ser ju väldigt fin ut, börja inte sabba den med att hänga på ögonlock och sånt skräp nu.
Användarvisningsbild
av Briander
#1094113
Jag har alltid varit ett fan av ljus inredning med träpanel även om det kan upplevas som gubbigt så jag är nöjd med det ljusa här, och den gråa panelen nu är lite för trist, frågan är vart man kan hitta en begagnad trä-panel? :)
Mörk interiör har ju sina fördelar också såklart, min ratt är ju tråkigt sliten och det syns så väl när den är ljus.

Mer info! Det är en 1998 som gått 35000 mil, 20V 170hk, GLT med färddator, elhissar, stolsvärme fram och bak, TRACS, SC-805-stereo.

Planer är mest att fräscha upp, fixa lite utseendeprylar typ träpanelen, nya grillen, kanske något lackat och resten får komma på inspiration. Några ögonlock blir det inte! :wink:

Något som stör mig är att nyckel-fjärren får kontakt först ganska nära bilen, har bytt batteri och nytt plasthölje, någon som har en idé?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]