Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1142991
Lucif3r skrev:Vad kör du med för blästermedel? Glas är väl det bästa näst efter soda, men är iofs ju ett h-e att städa upp efteråt :roll:
Jag använder just nu Julas blästringssoda (http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- ... da-018302/), men jag såg nu att den var till för en sodabläster som de har, och jag har denna bläster från Jula (http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- ... er-018336/). Jag tänkte att det inte spelade någon roll, men det kanske gör det? Funkar sand ännu sämre att blästra med än soda? Är Julas soda kass eller är det jag som är kass på att blästra?
#1142993
frasse4 skrev:Jag tycker rostätare har fungerat bra när jag använt det. Det reagerar ju med rosten och stoppar fortsatt rostbildning. Sedan på med bra rostskyddande grundfärg.
Ska prova med rostätare också. Kan ju inte göra det hela värre i alla fall. :)
#1143014
DayDreamer skrev:Tror att det i regel räcker med att man borstar bort lös sittande rost och sedan på med rostätaren. Men det skadar absolut inte att få bort så mycket som möjligt.
Det är ju klart. Vill helst inte behöva riva ner tanken om något år igen för att fixa rost. :D

Aluminiumsilikat, är det bra att blästra med? Åker nog och köper det eller sand nästa helg jag är hemma.
#1143065
Lucif3r skrev:soda lämpar sig inte för punktblästrar. I regel brukar man väl t om ha speciella blästrar avsedda för just soda.
Har insett det nu efter lite efterforskning. Hade alldeles för bråttom tidigare när jag köpte sodan. Får bli sand eller silikat sen som förhoppningsvis ger mer resultat.
#1200964
Länge sedan jag skrev något här nu. Jag har flyttat och införskaffat några andra bilar och då blir det så. Min 240 fick jag klar i maj och tog den på en tur. Den fungerade jättefint. Idag besiktade jag bilen med blanka papper, och då har bilen stått still i princip hela sommaren. Sen sålde jag bilen nyss. Det var tråkigt, men jag hade inte möjlighet att ha ta hand om den då jag har tre andra bilar. En av de tre är en Volvo 245 som jag köpte nyligen, så jag klarar mig. :D
#1202297
Schmoyoho skrev:Vad är det mer än en 245 du har då? Låter som potential för minst en ny garagetråd iallafall :)
Två Saab 9000. En Aero och en Classic. I vilket fall så platsar de nog inte riktigt in här ;)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]