Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1095189
garinge skrev:aldrig fel och ha motorolja, dock gäller det att den uppfyller motorns spec, så hälla i vad som för motorn är tom, är inte bra heller, då bättre och besöka närmsta mack och köpa en korrekt olja för den motorn :)
Biltemaolja funkar alltid. :wink: Haha nä inte alltid förstås, men i det här fallet funkade det finfint! :)
DayDreamer skrev:Det var ju inte så mycket skador ändå för att vara en såpas gammal bil. :)
Nä, egentligen är det bara småsaker. Inget som är jätteallvarligt. Dock har jag inte tittat så jättenoggrant på undersidan så där kan det gömma sig någon överraskining. Fast besiktningen nämnde inget så jag tror det bör vara lugnt. Drömmen är ändå att få den så perfekt som möjligt. :)


Ska kolla med Volvo här i byn ifall de kan ha clips!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1095200
FyoDisco skrev:
DayDreamer skrev:Det var ju inte så mycket skador ändå för att vara en såpas gammal bil. :)
Nä, egentligen är det bara småsaker. Inget som är jätteallvarligt. Dock har jag inte tittat så jättenoggrant på undersidan så där kan det gömma sig någon överraskining. Fast besiktningen nämnde inget så jag tror det bör vara lugnt. Drömmen är ändå att få den så perfekt som möjligt. :)


Ska kolla med Volvo här i byn ifall de kan ha clips!
Då borde det ju inte vara några större överraskningar där heller.
Tyvärr så har väl säkert clipsen utgått hos Volvo som allt annat gör :( men du får dit och fråga iaf :)
Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1095448
Volvo i Uppsala har sådana clips, om de nu kallas för clips till övre prydnadslist. Dock är de inte jättebilliga. 13,24kr/st kostar de, så för 10 styckten blir det 132,4kr. Ska ta och beställa dem ändå. Tror inte det finns några bättre priser någonstans och Upplands Motor har så bra service så det får vara värt kostnaden.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1095452
Ja inte helt farligt pris egentligen men billigare hade inte skadat. Vparts verkar ha liknande clips och de går för 22kr/st. Ska nog ta och beställa ett par dussin från Volvo så har jag så att jag klarar mig ett tag. :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1097192
Lite smått och gott har inhandlats. Mätarsarger är bra att ha. Om jag kommer använda den stora vet jag inte men den lilla ska i alla fall användas en vacker dag. Fick också med någon konstig econometer som inte är orginal. Kommer nog inte använda den.

Sen var jag också och köpte 20 stycken klips till de övre sidolisterna. Alltid bra att ha. :D

Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]