Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
#1092329
Efter en lång och otrogen tjänstgöring med VW (Golf 1.9 Tdi 4-motion) så har jag nu fallit tillbaka till Volvofamiljen. Köpte mig en S60 R+ 2.5T awd 2003.
Har väl inte direkt några storvulna planer på ombyggnad, tycker att Volvo lyckas rätt bra med stuket på sina fordon utan att jag ska blanda mig i hur det ska se ut. En doftgran i backspegeln sen så är det klart. :D

Kommer nog att optimera motoreffekten något då en båttrailer hänger efter ibland. TMC chiptuning blir den som får göra jobbet då Thomas har gott rykte hemmavid.
Kanske lite andra fälgar än Volvo:s original då de inte är allt för uppseendeväckande. :roll:
Sänkning blir det iallafall inte då bilen har nya nivåmatdämpare bak och det var en anledning att köpa just denna bilen som bara har gått 15.500 mil.
Kamremmen är bytt, likaså vattenpumpen vid 13.800.

Än så länge mycket nöjd med silverbettan. :lol:
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (1.02 MiB) Visad 509 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.09 MiB) Visad 513 gånger
av Schmoyoho
#1092350
Jag är helt inne på ditt spår med att Volvo lyckats med stuket på sina bilar men vill man inte avvika från det så tycker jag personligen volvos egna fälgar gör sig bra på deras bilar. Nebula 18", Thor eller Tethys (17") är riktigt snygga på S60.

Tethys: http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
Thor: https://www.ipdusa.com/uploads/images_blog/1172.jpg

Tjusig bil i övrigt och bra val av drivlina. Saknas bara lite interiörbilder. Är det en manuell eller automat förresten?
av Exyzäta
#1092376
Jasså du vill se det ja? Ja lite perversa bilder kommer här då.
Manuell 5 vxl låda med spaceball. Halvskinn utan skador. Det satt en hemskebaslåda bak och slutsteg som vägde flera kilo och en Alpine HU som tog upp merparten av utrymmet, men hörseln är det inget större fel på än så den fick säljaren behålla mot prisavdrag. Alla högtalarna är utbytta mot Pioneer som ger bättre ljud än original enligt mig. Har väl nåt Sony 4x100w steg liggande om det inte skulle räcka till framöver. Även en sån där liten kompakt platt 8' bas med inbyggt steg från Biltema på 180w finns i garderoben. Som varande gubbe på 50+ så funkar det med beige inredning och silverfärgad kaross, iallafall för mig. En liten anknäbb där bak på luckan kanske skulle göra sig?
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (1.71 MiB) Visad 498 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.96 MiB) Visad 510 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.7 MiB) Visad 507 gånger
Senast redigerad av 1 Exyzäta, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1092386
Växelspaksknoppen är väl inte orginal heller? Mig veterligen finns det ingen i krom/blank orginal, spaceball eller ej.

Ser fin ut i övrigt iaf, dock i mitt tycke tråkig färg, men kan bero på att grannen har en S80 i samma färg som jag ser dagligen :P
av Exyzäta
#1092387
Tack, jo den verkar vara välskött och bevarad riktigt bra faktiskt. Sitter en HU-603 i den nu men byter snart ut den mot något roligare tror jag även om ljudet räcker till än. En annan sak jag tänkte på är att vid kurvhandtaget i taket på förarsidan sitter en mikrofon och på passagerarsidan längst upp mot taket sitter en liten grå låda med kabel ut som jag misstänker är en telefonantenn, kan det stämma? Det finns dock ingen knappsats bredvid stereon utan där finns prylfacket istället. Om det nu finns bluetooth i systemet går det att köpa en knappsats på bildelsbasen eller returbilen och bara koppla in denna? Ska tydligen vara ett businesspaket enligt bildata.
av Exyzäta
#1092397
Schmoyoho skrev:Bilder på dessa?
Kan ta det imorgon, orkar inte gå ut på gatan nu. Men ser inga märkesnamn på prylarna men kan ju givetvis vara delar till en fast monterad telefon som sitter kvar? 2003 var kanske lite för tidigt för att ha blåtand för mobilen?
Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]