Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1095358
Slagvolymen ger ju bättre vrid på lägre varv, och det sparar ju lite på bränsle. Motorn behöver ju inte "jobba skiten" ur sig för att komma iväg osv.

Min manuella 945a med B230FB drog f.ö. 0.8 landsväg och typ 1.1 stadskörning. Går ju visserligen inte jämföra med en gammal förgasare, men ändå :P
V70in är desto snålare med 0.7/1.0, om man kör eko. Gååååår att få den till typ 0.68 landsväg, men då jäklar krävs det att man har 12 paket ägg under pedalerna :lol: Det går f.ö. lika bra att få den till ~1.6l landsväg om man vill det 8)
#1095411
Lucif3r skrev:V70in är desto snålare med 0.7/1.0, om man kör eko. Gååååår att få den till typ 0.68 landsväg, men då jäklar krävs det att man har 12 paket ägg under pedalerna :lol: Det går f.ö. lika bra att få den till ~1.6l landsväg om man vill det 8)
Med 12 paket ägg under pedalerna tror jag du knappt kan sätta dig bekvämt, än mindre ens röra någon pedal. Men som analogi så visst, bilen drar ju ingen bensin om den är avstängd ;)

Vad drar din V70 under normal landsvägskörning då, mellan tumme och pekfinger? 0,70 vid eco-körning till 0,68 med extrem eco-körning var ju marginellt. Som jämförelse drar min V8 kring 0,85 l/mil i 90-100 under bra förutsättningar, t.ex lagom temp så att AC:n inte startar men nog varmt ute för att lådan inte ska börja färden med att slira en massa, har varit nere på 0,82 en gång och 0,79 en annan men då hade jag antagligen liiiite medlut netto på en längre bit landsväg. Vanligtvis kring 0,9-1,1 under vanlig körning då man inte stirrar på förbrukningen.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]