Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1092087
Lucif3r skrev:Hm, ja vad ska man säga... "den ser ut som en 1500kr bil"

:lol: jag försöker inbilla mig att den ser ut som en 3000:- bil, (nästan)sprickfria instrumentpanel och fungerande fläkt är ovanligt tror jag :?:
Lucif3r skrev:Blir det någon motor i den också, eller kommer du köra på förknasar-21an? :P
Just nu finns bara pengar till att göra en storservice på 21an (och rostlagning)

senare om jag får drömma så antingen milt portad topp, brytarlöst inställbart 123 tändsystem, weber 32/36 eller 36/36 och D-kam
(kanske k-kam) eller så kanske en k-motor med strokervev och samma behandling
(mer effekt, körbarhet och framförallt lägre förbrukning är mina önskemål)

planen redan innan köpet var faktiskt att bytta till manuell eftersom jag har en m45a och b21A liggande ?:-/ men provkörning och övertalning från Anders(mekaren) får mig att testa tomaten ett tag iallafall

andra drömmar är gangsterkeps och höjning med större sulor :-/O/
#1092088
DayDreamer skrev:Ja det är synd att många 245 står och rostar bort :(
jo verkligen, har jagat ett vettigt objekt länge nu :roll:

vi får tänka positivt att jag (med hjälp av anders) räddar en iallafall :-)-)
#1092158
definitivt inget med turbo(utom ett undantag se nedan) och helst inga 4 ventiler per cylinder i mina bilar

helst gjutjärnsmotorer och ska det va överladd så är endast det bästa bra nog, mekanisk KOMPRESSOR 8) :wink:

andra alternativ jag funderar på är mercadiesel OM601 eller OM604 med mekanisk kompressor då såklart (eller kanske OM602/om605)

men sånna drömmar går bara i uppfyllelse om man får ett heltidsjobb och tillsvidareanställning med riktigt bra lön :lol:

sen finns ju alternativet med 2 eller 3 skivig wankelmotor eller tillockmed 4 skivig med kompressor

enda alternativet med turbo skulle vara en om605 eller om606 "superturbodiesel" men det är svårt att få växellådor och axlar att hålla för 1000nm och 450-550hk :P
#1092294
Bonden1989 skrev:Har sett värre bilar. :wink: Kan nog bli bra detta.

Ser den snart ut så här då eller? :wink:
https://www.blocket.se/kalmar/Volvo_245 ... ?ca=18&w=1
:lol: nja den kommer nog bara bli bra bruksskick till att börja med och sen har jag den snyggaste platta huven :-)-)

försöker hitta 14 tums däck i normalprofil men alla jag hittar är c-däck :roll: så kanske får nöja mig med 175/80 14

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]