Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1093626
Perra83 skrev:Röda stänklappar? :wink:

City safety har aldrig bromsat åt mig varken gamla el nya V60n.
Japp, stora röda rallylappar :lol: :lol:

Skumt, idag gick den som vanligt.
#1093759
Har varit med om att kollisionsvarnaren har ballat ur ett fåtal gånger, endast en gång fanns det en teoretisk risk för att något skulle kunna hända (bil som svängde vänster på landsväg som jag var på väg att passera på vägrenen). Har aldrig varit med om att den autobromsat dock.

Testa köra samma ställe under samma förhållanden, kan ju vara någon vajsing just där. Finns en del finslipande att göra. BLIS brukar falsklarma för mig på ett specifikt ställe. Några andra har tydligen varit med om att farthållaren bromsar ner farten lite på ett visst ställe och indikerar att det finns en bil framför. Eller så kan bilarna se vålnader som inte vi ser?
#1093928
Schmoyoho skrev:Har varit med om att kollisionsvarnaren har ballat ur ett fåtal gånger, endast en gång fanns det en teoretisk risk för att något skulle kunna hända (bil som svängde vänster på landsväg som jag var på väg att passera på vägrenen). Har aldrig varit med om att den autobromsat dock.

Testa köra samma ställe under samma förhållanden, kan ju vara någon vajsing just där. Finns en del finslipande att göra. BLIS brukar falsklarma för mig på ett specifikt ställe. Några andra har tydligen varit med om att farthållaren bromsar ner farten lite på ett visst ställe och indikerar att det finns en bil framför. Eller så kan bilarna se vålnader som inte vi ser?
Jaa, får se om det händer igen så får man åka in och snacka med Volvo. Skulle ju vara otrevligt om den bromsar om man har någon bakom sig...
#1093930
Projekt stänkskydd är klart. Ett lager plastprimer, några lager med färg och sedan 2K klarlack över det. Valde att ha lackade stänkskydd eftersom dom är mattsvarta orginial och jag har ju inget annat som är mattsvart på bilen :)

Bild
Bild
Bild

Nu ska jag bestämma mig (och se om jag kommer över något till vettigt pris) om jag ska ha stylingkitet på bilen. Isåfall så ryker stänkisarna i bak. :)
#1094204
HiTek skrev:Snyggt Jim!
Jag har också funderat på styling-kitet och det får ju bilen att se lite bredare ut, men samtidigt är det gött att ha stänkskydden för att hålla skiten i hjulhusen istället för att fylla upp där bak :wink:
Tackar, blev faktiskt riktigt bra. Tokregnar ute nu så får väl se om dom fyller sin funktion. :D
Tycker styling-kitet är riktigt snyggt faktiskt, kanske räcker med att ha den panelen som sitter på tröskeln eller om det bara ser dumt ut. :D Vi får se om jag kommer över något till vettigt pris!
#1095706
Var uppe i Stockholm och Sjöhistoriska i torsdagskväll. Vi åkte ett gäng ifrån Eskilstuna upp och träffade på riktigt härliga människor där uppe. Förhoppningsvis så blir det en sväng dit nästa torsdag med då jag eventuellt ska till Stockholm och få framrutorna tonade :D

Bild
#1096145
Nexus skrev:Blev snyggt med vita stänkskydd men bilen tycks gå sakta i rondellerna och väldigt fort på rakorna :D 8)
Var det du i den röda V70in ut mot Skjulsta? :D Sambon sa "- Gasa då!" och då är man inte sen att smacka i sportläget och trycka till 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
#1096169
Japp det var jag i rubinröda V70 in :D . Skulle e sväng förbi jobbet och råkade hamna bakom en bekant volvo . vol:-) . Den är riktigt fin :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker trol[…]