Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1126977
Det är ju skillnad på högt och högt också, det blir ju inte 4" epatraktor-avgasljud bara för att det låter högt. Iallafall inte med ett seriöst avgassystem. Sen vet jag inte hur mycket, om alls, spjällen fyller någon prestandafunktion. Men fränt låter det nog. Jag har svårt att hålla högerfoten i schack med min bil också och då är det ju tur att det är ett vanligt avgassystem :roll: :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1127048
Schmoyoho skrev:Låter inte polestar-bilarna ganska mycket som vanliga T6:or dock, med undantag för spjället då? Eller är det jätteannorlunda karaktär även i vanliga drive-läget? Har kikat en del på youtube och om det inte är att svära i kyrkan så vill jag nästan påstå vanliga T6:orna har mer "morr" i motorljudet, polestar-bilarna låter som slätare.

Låter mer och bättre oavsett läge.
av Rudolfs
#1127240
Alla behöver ju inte gilla det, bilen är betydligt tystare med klaffarna stängda, men jag gillar inte hur hetsig den blir på sportläget när man bara vill njuta av ljudet så därför är mina klaffar ständigt öppna :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1127319
Jag måste kunna "smyga" med bilen hemma tidigt på morgonen och på natten, så min klaffar får vara original. :wink: Men däremot kör jag oftast i sportläget och växlar med paddlarna. (D)
av Rudolfs
#1128251
Snabb tvätt idag!
Bild
Bild
av Rudolfs
#1129564
Har beställt en BMC insatsfilter nu till bilen iaf, se om det gör någon ljudskillnad öht :)
av Rudolfs
#1138584
Bmc filtret är monterat, vart lite mer turbo spool ljud samt dump ljud, inget överdrivet ala öppet filter eller så.

Bilen passerade 1400mil igår också. Går som en klocka i vintervädret :)

Bild
av Rudolfs
#1144200
Kom idag över en nästan ny 20" fälg till min bil utan iprincip några märken, så nu ska en av dem skadade hjulen bytas ut till våren.

1500:- spänn för en fälg som ligger runt 9-10 papp st nya :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Gick från V60 Black R till xc70 och nå[…]

Hej! Jag har en Volvo XC90 3,2 aut 2007 (facelift)[…]

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]