Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1170067
robinb3rgsten skrev:Ja handbroms är ett elände på bes
Jo tack, har haft detta problemet vid varje besiktning i 4 år.. Men har alltid lyckats lösa det smidigt. Tråkiga är nu att laddtrycket går ojämnt och jag har inte riktigt någon aning om vart jag ska börja förutom att kolla slangar..
svergie2 skrev:Gnäll inte på stora bilder, är grymt att för en gångs skull på detta forum få kolla på detaljrika foton. Vet inte vad du har för telefon/operatör men bilderna laddar blixtsnabbt för mig iallafall. :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Kul att du tycker om bildkvalitén! :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1174414
Ännu en helg med bilfixande!

Nu är äntligen(!) handbromsvajer bytt så nu tar den som den ska! Måste besikta och se hur jämnt vänster och höger tar så det kommer nog definitivt bli lite justeringar. Första gången jag tog ur mittekonsollen, tyvärr är den trasig vid armstödet så kommer nog halvt leta efter en ny.

Tvättat helt under mattorna vid baksätena, hittade även många italienska och några europeiska mynt! Passade på att öppna T-5R mappen och visa det 22 år gamla certifikatet från när den köptes ny i italien. Väl dokumenterat har det varit! Många papper på service gjorda och kvitton på inköp.

Sköljde av den från all pollen som samlats under senaste veckan, även tagit bort vinylen på stolparna! Vill ha blanksvart istället för mattsvart men det som hade köpts var spegelsvart så den såg mer mörksilvrig ut istället för svart..

Så det blir nog en sommar med gula stolpar! :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1181318
Försökte starta bilen igår och den ville inte tända. Den bara snurrade. Så jag kollade om det kom någon bensin när vi försökte starta, men ingen bensin kom. Då ringde jag @enbitost som kom och lånade ut sitt bränslepumpsrelä men det gjorde ingen skillnad. Så vi åkte till mina föräldrar och "lånade" GLTns bränslepump. Och den såg rätt bra ut!

Älskar grusvägar..

Bild


Nya pumpen

Bild


Ny vs. gammal. Antagligen 22 år gammal som bara gav upp..

Bild


https://www.youtube.com/watch?v=6ZONCwUMdLg
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1184338
Fick ett seriöst sug för Titaner och bestämde mig i fredags att lägga upp en bytesannons på facebook för mina BBS Nebulas. Efter en dag så fick jag svar att det fanns en i Karlstad (2 mil bort) som hade ett set Titans. Idag åkte jag in och bytte rakt på plats!

Negativa med Titanerna är att; måste ha någon slags industriell avfettning för att få bort gammal bromsdamm, dom ser målade ut och en fälg har fått sig en liten kyss. Positiva var 7mm däck kvar runtom och det är titaner!

Smällen på fälgen kan förhoppningsvis lösas med en hammare och fil. :)

Bild

Bild


Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1186591
Gjorde lite saker på 850n idag, inte så väldans mycket arbete men det blev bra resultat!

Min ratt behövde definitivt en tvätt, detta är en ganska dålig bild eftersom det inte visar "toppen" av botten där det ser ut som läder.

Bild


Bättre bild på hur det såg ut.

Bild


Inte varje dag som bilen är utan ratt :)

Bild


Medans ratten låg i varmt vatten och såpa så började jag byta övre motorfäste. Jag har hört en del om polyuretan och att det är högljutt och odrägligt. Men efter att ha kört bilen original i 4 år så kände jag att jag behövde någon slags förändring. Bilen låter riktigt rå innifrån och jag både hör och känner varje cylinderexplosion vilket jag för tillfället verkligen gillar. Kanske blir att byta tillbara om ett par år men känns bra att prova!

Bild


Enkelt byte, tog ungefär 30 minuter.

Bild


Usch.

Bild


Förlåt GLTn.. :(

Bild


Nu har det legat i vatten ca en timme och blev riktigt mysigt vatten.. xD

Bild


Mållös. Resultatet blev helt sjukt bra och ser nästan ut som för 22 år sedan.

Bild


Mindre roligt att jag såg en pöl under bilen efter 20 minuter på Coop. Full tank och jag ser ett hål vid anslutningen till tanken, till vänster om fjädern. Pölen var bensin och förhoppningsvis så behöver jag inte byta ut hela tanken.. (?)

Bild
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]