Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1168093
Ser bra ut, men bara ett förslag du ska inte ta och lacka fjäderbestaget i samma färg som bilen? Rött kändes inte direkt som rätt färg :)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1168213
DayDreamer skrev:Ser bra ut, men bara ett förslag du ska inte ta och lacka fjäderbestaget i samma färg som bilen? Rött kändes inte direkt som rätt färg :)
Den gula färgen har jag märkt har en gräns på när det blir för mycket av det, och redan original så känns det som att det är perfekt. Har sett bilder på när diverse delar i motorrummet är lackat gult och jag är inget fan av det :/ Kommer nog hålla momo-staget original som det är, men tvättar jag luftfiltret kommer det hamna i ungefär samma färg :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1168218
Dag nr2 med småfix, bytte emblem till helt nya (förutom 850 som jag hade en bättre begagnad) samt fick dit den efterlängtade TWR flaggan. Målade resterande lister och tvättade även rent bakom dörrlisterna som verkligen behövdes! Inte så mycket gjort mer än det förutom att jag bytte till V70 munstycken till sprutarna igen men uh vad allt detta gav resultat!

Jag låter bilderna tala för sig själva. 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1168231
Vart riktigt nice med Lackade lister nu.. Och fjäderbensstaget skulle absolut passa i tgul färg..

Min stora fråga dock är varför du lägger upp så stora bilder ??
Kollar i mobilen och de laddar sjukt segt pga av detta..
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1168233
Braweheart skrev:Vart riktigt nice med Lackade lister nu.. Och fjäderbensstaget skulle absolut passa i tgul färg..

Min stora fråga dock är varför du lägger upp så stora bilder ??
Kollar i mobilen och de laddar sjukt segt pga av detta..
Jag vet inte.. Gillar inte riktigt detaljer i gul :(
Bild

Här är motorn som tidigare ägare hade.

Bild

Stora bilder blir det för att jag tar kort med en Nikon 300D, sparar allt i RAW-filer för att inte få komprimering som försämrar bildkvalitén. Alla bilder är ca 4300x2800 pixlar och hamnar på ca 7mb beroende på hur mycket färg som är i bilden. Jag ska tänka på det i framtiden och dra ner kvalitén lite så dom hamnar runt 1,5-2mb!

Ska lägga till att denna tråd används även som en personlig "dagbok" och skulle min hårddisk krasha med alla mina bilder så vet jag att dom finns i bra kvalité här! :) Men för er som använder mobilen och har begränsad datamängd så kommer jag definitivt dra ner på storleken och kanske investerar i en hårddisk :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1168275
Spridarkåpan ska vara alufärgad eller polerad. Oljelocket ska vara svart eller bytas till ett alu-lock. Allt annat ser bara riktigt riktigt risigt ut.

Rött stag är inte snyggt, men gult stag skulle inte vara ett dugg bättre... Själv tycker jag polerade ser bäst ut, men silver/alufärgad ser också rätt ok ut.
Annars skulle nog svart fungera rätt ok. Skulle göra det mer diskret och inte skrika en rakt i ansiktet så att säga :)

Överlag tycker jag personligen orginalutrymmet ser bra ut som det är. Det man skulle kunna göra är att lacka alla svarta plastdetljer med svart lack, för att få bort "plastkänslan" och lite sånna småsaker.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1168344
Lucif3r skrev:Spridarkåpan ska vara alufärgad eller polerad. Oljelocket ska vara svart eller bytas till ett alu-lock. Allt annat ser bara riktigt riktigt risigt ut.

Rött stag är inte snyggt, men gult stag skulle inte vara ett dugg bättre... Själv tycker jag polerade ser bäst ut, men silver/alufärgad ser också rätt ok ut.
Annars skulle nog svart fungera rätt ok. Skulle göra det mer diskret och inte skrika en rakt i ansiktet så att säga :)

Överlag tycker jag personligen orginalutrymmet ser bra ut som det är. Det man skulle kunna göra är att lacka alla svarta plastdetljer med svart lack, för att få bort "plastkänslan" och lite sånna småsaker.
Håller med dig om att fixa upp alla svarta plastdetaljer, men staget kommer stanna original :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1169879
Var och besiktade bilen i torsdags, handbromsen krånglade fortfarande så en tvåa på det och åka och köpa bromsskiva, handbromsbackar och bromsbelägg på det. Efter att försöka byta och krångla i 1 timme så visar det sig att något är helt åt helvete för att ingenting funkar som det ska.

Frågar lite på fejjan och det tros vara vajern som strular så jag får sikta in mig på det någon helg framöver och även byta expandern som verkade väldigt slapp. Inge kul med krångel men denna handbroms har krånglat i 4 år så det ska kännas skönt att äntligen gå till botten med problemet! :)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1170047
Gnäll inte på stora bilder, är grymt att för en gångs skull på detta forum få kolla på detaljrika foton. Vet inte vad du har för telefon/operatör men bilderna laddar blixtsnabbt för mig iallafall. :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]