Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
#1177556
StefanN skrev:Känns som det skulle behöva bytas lite mer där, varken bromsok eller fjäderben såg så värst roliga ut.
Precis, vi ska kolla det när vi byter så får vi beställa fler delar om det skulle vara så :)
SBergdahl skrev:Skärmkanten ser ut att kunna behöva lite kärlek också, innan det sätter sig för djupt.
Har ingen aning om hur man gör :(

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
#1193754
Bilen påställd, tankad och hemkörd, besiktning imorgon klockan 13. Bytt ett parkeringsljus. Fick även byta fjädrarna bak eftersom en av dom brast när man provkörde efter bytet av fjädrar fram :D Så nu har jag nya fjädrar runt om plus nya skivor och belägg fram.

Uppkörning bokad dagen efter min födelsedag så förhoppningsvis har man körkort den 13e september! Risktvåan på måndag, ska bli kul!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
#1193926
Bild
Har tvättat bilen och bytt blinkers höger fram, blev riktigt bra!
Bild
Gamla blinkersen var det verkligen dags att byta...

Bild
Köpte en ny sidomarkeringslykta och tre glödlampor, så nu är alla hela och lyser runtom!

Bild
Satta I en diod och det blev faktiskt riktigt bra, tänkte att det skulle bli blåstick men slapp det!

Bild

Andra sidan behöver också bytas ser jag nu r den nya är på plats, blir till att beställa hem.



Bilen gick även igenom besiktningen med blanka papper efter att ha stått i ett år! :D

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
#1194183
DayDreamer skrev:Ja man kan ju inte byta på enbart en sida :wink: Gött att den gick igenom besiktningen :-)-)
Yes! Längtar till körkortet hehe. Halkan idag, ska bli kul! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1194184
Åh! Halkkörningen är riktigt rolig men framförallt NYTTIG! Man borde nästan behöva göra den med några års mellanrum för det är en väldigt bra påminnelse om hur lätt det kan gå illa i olika förhållanden. Lycka till! :D
Användarvisningsbild
av svergie2
#1194438
Ja, det var nyttig. Var senaste Saab 9-5 på SkidCar vi körde. ESP och TC på, hjälpte säkert till väldigt mycket, men inte alls i den grad som jag tänkte att dom skulle göra. Visst, tappar däcket greppet så finns det ju inte en sak ESP kan göra :p
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]