Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
#1065312
Det stämmer, självklart kommer det bilder.
Jag hade planerat att kosta på fyra nya däck först, nu visade det sig att två av däcken är nästan nya michelin, så ev byter jag bara två av dem.
av Gabriel
#1065871
Idag åkte de medföljande sommarhjulen på, enligt mig passar min sport mycket bra tillsammans med mörka diamond cut fälgar.
013.JPG
013.JPG (1.52 MiB) Visad 753 gånger
Användarvisningsbild
av ER
#1066117
Diamondcut/Tech Matt varianter passar väldigt bra på alla XC70 oavsett färg och utförande, gör som avsett att fälgen står ut på ett helt annat sätt än enkel silverfärg och det blir en klart mer intressant bil att titta på.
av Gabriel
#1066184
ER skrev:Diamondcut/Tech Matt varianter passar väldigt bra på alla XC70 oavsett färg och utförande, gör som avsett att fälgen står ut på ett helt annat sätt än enkel silverfärg och det blir en klart mer intressant bil att titta på.
Håller helt med.
Dock är inte de 18" Titania som sitter på nu Tech Matt, de är blanksvart "Glossy Black" och diamond cut med helblank klarlack över.
När jag jämför dessa med mina 19" Erakir (med matt klarlack) så tycker jag att Titaias blanka finish är snyggare.
Just nu lutar det åt att jag helrenoverar mina Erakir, och i så fall kommer jag välja att göra dem i blankt utförande.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1068813
Ska du snygga till kanten på fälgen? Eller fräsa XC logga?

Ja hade en idé en gång i tiden att fylla igen R på S60R/V70R och fräsa ett D5 i stället.
av Gabriel
#1068823
Jag planerar att svarva om "diamond cut" delen i en nc-svarv, därför satte jag upp fälgen i min gamla fräs för att med en höjdklocka (i detta fallet i form av ett digitalt skjutmått) kunna "scanna" profilen, rita upp den i cad och sedan göra ett nc-program.

Anledningen är dels för att bli av med några skavmärken och dels för att sedan kunna lacka om fälgarna med blank klarlack.
Enda sättet att få en blanklakad Erakir i diamond cut utförande är att göra det själv :D
av Gabriel
#1068834
Det är klart det blir en del jobb, men det är faktiskt försumbart mycket mer jobb att göra fyra än bara en fälg, det som tar lite tid är ju att scanna fälgen och programera nc-maskinen, men det är samma jobb oavsett hur många fälgar som ska svarvas.

Sen gillar jag ju den här typen av jobb, det går helt och hållet på nöjestidskontot.

Vi får väl se hur det (ur)artar sig :D
Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]