Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
#1074570
Jag har ännu inte fått tillgång till svarven för fälgarna, men rapport kommer när det väl blir dags.

I helgen gjorde vi en liten utflykt och det är trevligt att se bränsleförbrukningen på den här kärran om jag jämför med vår tidigare V70 D5 -09.

En av körningarna var på 82.5km landsväg och medelhastigheten blev precis över 70km/h. Med tre pers i bilen och 18" sommardäck resulterade detta i ett snitt på 0.51 (enligt VOC). Då färddatorn i den här bilen har visat sig stämma väldigt väl jämfört med tidigare volvodieslar så tror jag faktiskt att det går att lita på den här siffran.
Inte illa för en femma i en så pass stor fyrhjulsdriven bil.
av Gabriel
#1082997
Idag svarvades äntligen fälgarna, det gick riktigt bra! :D
Den "skanning" av ytan jag hade gjort stämde så bra att vi bara behövde ta ca 0.3-0.4mm på varje fälg för att få bort klarlacken och få fram färsk aluminium på hela profilen.

Om jag får tid ska jag lägga 2k klarlack på fälgarna imorgon.
004.JPG
004.JPG (1.61 MiB) Visad 640 gånger
005.JPG
005.JPG (1.6 MiB) Visad 642 gånger
006.JPG
006.JPG (1.32 MiB) Visad 647 gånger
#1083193
En dryg halvliter 2k klarlack senare.
Så fort de var dammtorra så flyttade jag ut dem till en södervägg, funkar i brist på härdugn.
Personligen tycker jag de gör sig bättre i blankt utförande jämfört med matt klarlack som är Volvo original.
Det är dock svårt att göra dem rättvisa med mobilkamera.
001.JPG
001.JPG (1.91 MiB) Visad 635 gånger
002.JPG
002.JPG (1.93 MiB) Visad 638 gånger
#1083722
Riktigt läckert!!
#1084453
Riktigt fin bil.

Brukar låna en -14 Xc70 D4 awd med automat . Skön bil men bränslemätaren får man tejpa över då den vill ha lite mer än vad Jag tycker är acceptabelt. Gissar att det är p.ga den höga markfrigången. Då min V70 (Lite äldre och utan AWD) inte vill ha lika mycket.
#1084627
Tack för alla positiva kommentarer.

Jag uppskattar verkligen komforten hos bilen, det är bland de tystaste och bekvämaste bilarna jag haft nöjet att köra.
Angående bränsleförbrukningen så har den de senaste båda tankarna dragit 0.72 (mätt vid pump) och med tanke på att det är 50% stadskörning så tycker jag att det är riktigt bra, den drar märkbart mindre än min tidigare v70 D5 AWD -09 (185hk).
Volvo on call och GSM

spelar ingen roll när inte VOC finns lä[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns […]