Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
#1240454
Det visade sig vara något helt annat än läckande packbox.

Det var den beryktade kolvkylningsventilen som hade skruvat ut sig en aning.

Men nu är bilen hel igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
#1240478
Skönt att fet löst sig, enkelt dessutom...
av joysam
#1246468
Nu är det bara några veckor kvar med den här bilen.

En ny V60 är beställd och den levereras under andra halvan av juni.

Min V60 har tjänat mig väl under de här dryga 11000 milen.

Några problem har det varit, de allvarligaste är:

- Läckande kolvkylningsventil
- Igensotad EGR-ventil

Driftskostnaderna blir låga med min körstil.

- Bilen har gått hyggligt snålt, 4,91 l/100 mil, snålast på spritmonitor.de, men fortfarande ca 20% över av Volvo deklarerad förbrukning.

- Däckslitaget har varit lågt, hade jag inte behövt byta ett par däck pga punkteringar så hade jag rullat alla milen med de däck bilen levererades med. Jag åker på sisådär 2.9 i lufttryck, däckslitaget har varit jämt och fint hela vägen.

- Bromsbeläggen, det är ca 50% kvar av dem fram, mer av beläggen bak.

Komfortmässigt är bilen bra.

- Ocean Race-stolarna är fantastiska, i varje fall om man har min kroppsform (185 cm, 79 kg, inte nämnvärt biffig utan mer av sparris). Om man som jag åker omkring 5500 mil/år är bra stolar otroligt viktiga.

- Stereon är inte fantastisk, det sitter ett standardsystem i bilen. Det är inte dåligt ljud men i nästa bil blir det ett HK-system.

- Jag hade gärna rullat på smalare däck med högre profil. Det blir en del ljud som fortplantas in i kupén, det hade kunnat minskas med annan däckdimension.

Volvo OnCall, tjänstebilsförarens bästa vän? Det är grymt bra!

Volvo har en del små egenheter som jag fortfarande inte lyckats lära mig.

- Farthållaren som inte automatiskt avaktiveras när jag växlar ner. Jag tänker fortsätta hävda att de allra flesta nedväxlingar görs med syfte att sänka eller höja farten.

- Den långsamma funktionen i navigatorn när man försöker tala om vart man vill. Är det sirap och tjära i det systemet?

- Att ta bort oljestickan och istället ha en märklig väg in i en undermeny för att hitta oljenivån. Ibland är analogt bättre än digitalt.

På det stora hela är jag nöjd med bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]