Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1388175
Så fint skick som du håller den i så finns det väl ingen anledning att byta.
Användarvisningsbild
av chasba
#1391814
Nei, det er det jeg selv har greid å overbevise meg selv om enn så lenge. Et bytte kommer nok ikke til å være veldig rasjonelt, si det slik. ;-)
Användarvisningsbild
av chasba
#1391817
I dag kom brevet fra Volvo vedrørende tilbakekalling R10029 - bytte av ytre festeanordning til setebeltene i bilens forseter. Utbedringen vil begynne i løpet av høsten.

Brevet ser for øvrig slik ut:
Tilbakekalling R10029 - ytre festeanordning til setebeltene i bilens forseter - brev nr. 1.jpg
Tilbakekalling R10029 - ytre festeanordning til setebeltene i bilens forseter - brev nr. 1.jpg (171.78 KiB) Visad 962 gånger
Användarvisningsbild
av chasba
#1416909
En liten oppdatering fra Volvo sentralt. Ser ikke ut som at det er så voldsomt hastverk med R10029. :)
Tilbakekalling R10029 - ytre festeanordning til setebeltene i bilens forseter - brev nr. 2.jpg
Tilbakekalling R10029 - ytre festeanordning til setebeltene i bilens forseter - brev nr. 2.jpg (121.43 KiB) Visad 961 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1417156
Nej det verkar inte vara någon panik. Jag skall serva min bil i mars, tänkte försöka få det gjort i samma veva. Så kul är det ju inte att åka till verkstaden och lösa lånebil/hämtning/lämning...
Användarvisningsbild
av chasba
#1431466
Da har jeg nettopp oppdatert kartdatabasen i Åke som ble publisert på Volvos sider 18/02/2021. Versjonsnummeret denne gang er 32319055 og databasen har ID MCA/20/29. Skal si det tok sin tid før den ble gjort tilgjengelig for Sensus Navigation (2014) - flere måneder tregere enn tidligere år.

Førstkommende tirsdag er det tid for service igjen. I prisoverslaget fra forhandlerens verksted står det at det er en "Servicepakke bil over 6 år iflg. protokoll NP9" som skal utføres. Har samtidig bedt om at tilbakekallingen R10029-en som nevnt i tidligere innlegg utføres samtidig, noe som ikke skulle være et problem. Tvi, tvi.

Det blir for øvrig første turen etter at jeg la om til vinterdekk i oktober. Det sier vel litt ...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1431603
Jag fick bältesfixen utförd vid service förra veckan, det var inga konstigheter och jag når fortfarande bältet ;)
Användarvisningsbild
av chasba
#1431821
Der var servicen gjennomført, nr. 7 i serviceheftet. Ingen anmerkninger av noe slag, så alt ser (fortsatt) veldig bra ut. I servicen fikk jeg ett års forlengelse av VOC-abonnement og en rabattkupong på 500 kr. ved neste service. :)

Tilbakekalling R10029 ble tatt samtidig. Jeg kan ikke si at jeg merker noe forskjell, så hvis ikke jeg hadde vært klar over at det er gjort endringer på beltefunksjonen, så hadde jeg ikke tenkt over det.

Åke har nå rullet totalt 8716 mil. - ca. 304 mil. på sommerstid siden forrige service i mars 2020.

20210223_072916.jpg
20210223_072916.jpg (133.71 KiB) Visad 615 gånger
Användarvisningsbild
av chasba
#1432089
Det stemmer. Jeg bruker dem til å låse dørene når jeg går fra bilen. Utførelsen er i svart gummi for å tåle mye bruk, men det hadde klart vært penere om de var lakkert i bilens farge. Mulig knappene kan brukes til andre ting og, men det har jeg ikke undersøkt noe nærmere. :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]