Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1043590
Den har gått 11 drygt.
Skinnet verkar va i bra kvalitet tycker jag, har bara torkat av det lite lätt.
Monterade nya ledmoduler till skyltbelysning igår. Ska beställa eluppvärmda spolarmunstycken också. Beställde belysning av Westcoastrecond till dörrarna med, ett måste i en sober vagn.
Sen undrar jag om nån vet om det går att köpa det pyttelilla volvoemblemet som sitter mitt i ratten löst? Mitt va skadat.
Funderar på hur jag ska göra med solfilmen på bakdörrarna, det är inge fel på den men antingen tas den bort eller byts mot ljusare. Vad tror ni?
Hittade en snabbkoppling till Cetekladdare under huven, det passar utmärkt för min del.
Den ska servas om nån månad, funderar på oljebyte i automaten för säkerhetsskull.
Senast redigerad av 1 StefanN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1043592
Jag tycker film är snyggt, men det är ju en smaksak.

Jag bytte olja i min låda vid 11k och det blev faktiskt en kännbar skillnad, så det var nog klokt antar jag.

Jag tror tyvärr inte airbaglogon går att köpa löst.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1043593
Jag bytte i min andra vid 11 och det blev bättre men det va mest i förebyggande syfte.
Vad tror ni om att byta filmen till ljusare på dörrarna då? Då blir det lite stegvis mörkare bakåt.
av Schmoyoho
#1043674
10/10 poäng på inredningen och på att det är den nya T6:an. Det enda som jag saknar är större hjul än 16" och kanske en MY14-grill. Är det ventilerade säten eller finns det perforerade inscription-säten /utan/ ventilation? Ser inga knappar i mittkonsollen men det kanske är eftermonterade stolar?

Är det hela emblemet eller bara Volvo-texten som behöver bytas på ratten? Sistnämnda har jag hört talas om ska gå att få tag på men hela emblemet är även jag osäker på. På tal om emblem så kanske det nya, större T6-emblemet kunna vara något?


Oljebyte i automatlådan tycker jag absolut du ska satsa på. Jag antar att oljan därtill slits snabbare om man kör hårt och en T6 inbjuder ju ändå till en del aktiv körning. Har du laborerat med sportläget på lådan ännu? Mycket trevligt om du frågar mig(någon kallade det att köra med choke eller något sånt men jag gillar däremot sportläget skarpt).
Användarvisningsbild
av StefanN
#1043676
Det är inte ventilerade säten utan bara perforerade.
Och det är lilla "volvo" som tappat stinget på airbagen som jag behöver. Det säljs ju till grillen och denna verkar va i samma stil så nån borde ju fixa även till ratten.
Kommer inte kunna åka på 16" känns det som, blir väl att man fixar 19" igen.
Mitt emblem är ju nåt mellanting mellan nya och gamla, samma storlek på "T" som nya men 6an är annat typsnitt.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1044088
Vinge till bakluckan beställd på Bilia idag, Caspian Blue som den heter.
Beställde även en växelspak, ska testa lite med denna.
Bild
av Schmoyoho
#1044202
Trevligt. Jag tänkte inte ens på MY14-spaken då jag själv uteslöt den då jag inte har sportläge men om du har det så tycker jag den är mer stilren än MY13-versionen.

Lite kuriosa men jag rotade i VIDA (inte för att jag inte trodde dig, förstås, utan jag råkade bara stöta på det i jakt på något annat) och det var ett annat emblem mellan ch 144xxx-164xxx. Fast det nya är ju ändå snyggare om jag får säga det själv. Du har ju det redan på din avatar t.o.m, hade suttit bättre på bilen :o
Användarvisningsbild
av StefanN
#1044227
Jo, jag har sportläge på den. Men det som grämer mig lite är att det inte finns beige färg, skulle vart så mycket snyggare då....
Lite lustigt med -11 då det verkar som det är en del saker som enbart fanns detta år tex så är ju mittkonsolen speciell med alu-inlägget. Man tänker ju att det ska kosta en del att ta fram saker sen bara använda det i ett år.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 69
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]