Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1052594
simonhalmstad skrev:Riktigt snyggt! :-)-)
Tack, ja vart nöjd. :)
TommyP86 skrev: Nice. Är det gummi eller "skumgummi" packning?
Skumgummi var det, kikade på original och där var riktig gummi.
Kanske något man skulle flytta över senare, skumgummit lär inte hålla lika bra.
av Lemerok
#1061425
Äntligen sitter sommardäcken på, som jag har sett fram emot det.
Bilen går riktigt bra med dem och den ser ju så mycket bättre ut. :)

Tvättade bilen med och tog lite foton, ser fram emot bättre väder till helgen. :-)-)
DSC03553.JPG
DSC03553.JPG (1.75 MiB) Visad 470 gånger
DSC03570.JPG
DSC03570.JPG (1.88 MiB) Visad 468 gånger
DSC03581.JPG
DSC03581.JPG (1.8 MiB) Visad 466 gånger
#1061526
Lätt snyggaste färgen på en S60, t.om. Polestarmärket fynkar ju på den färgen :) Mitt ligger kvar i kartongen, funkar inte riktigt på en brun bil...
#1061561
Tackar, ja den är bra fin nu. :)

Jag vet inte hur det fungerade med Black R, den fick väl Polestar-optimering redan i fabrik som jag fattat?
Då borde märket suttit där sen den var ny? Eller om tidigare ägaren satte dit den själv? (Någon inom Volvo som hade den som tjänstebil)

Snart ska det bli en rejäl vårstädning av interiören och insidan med, rutor, dammsuga, in med textilmattorna och behandla läderstolarna.
#1061718
Ja så kanske det är, tycker att märket passar in bra på bilen med. :)

Bjuder på en till bild från idag, lacken är riktigt fin i solsken tycker jag. :-)-)
DSC03601.JPG
DSC03601.JPG (1.83 MiB) Visad 421 gånger
#1063078
Sitter och funderar lite på om man skulle skaffa ett sportavgassystem.
Vore kul med lite mer ljud, ska inte vara för mycket dock. :D

Har kikat lite på Ferrita och Simons rostfria sportsystem, men ska även kolla med Uppsala Avgasteknik vad de ska ha för att bygga ett åt mig.
Slutrören ser trevligare ut hos Simons och de har 3" istället för 2,5" hos Ferrita.
Fördelen med Uppsala Avgasteknik skulle vara att de kan anpassa det precis som jag vill ha, säkert ändra i efterhand om man vill med.

Annars är det inte så mycket planer just nu, mest sköta om bilen och pyssla med bilvård som jag har som en liten hobby. :-)-)
#1063170
Ska du i så fall byta hela avgaset?
Framrör med katalysator är rätt dyrt hos Ferrita. En halvsats räcker för lite ljud.
Original ändrören är på 90mm så 4" skulle se snyggt ut.

Hade helsystem från Ferrita på min V70R. Fick beröm av bilprovningen varje gång för att det var så fint. Inga fel på avgasvärden heller.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...