Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1065007
grillchips skrev:Vad går ett sådant spjäll på?
Runt 3000 kr har jag för mig, lite mer om man vill kunna fjärrstyra det via en kontroll på nyckelknippan exempelvis.
Annars får man sätta en knapp i bilen för att aktivera det.

Krävs nog endel jobb för att koppla in allt med, inget jag skulle klara av själv.
Samt lite anpassning vid avgassystemet då.
#1065015
Inte så blodigt ändå, tack för svar. Fantiserar lite om nästa bil där möjligheten till motorrelaterade modifikationer kommer vara större än på nuvarande kärra, så alltid bra att skaffa sig en ungefärlig prisbild av saker. :D
#1065018
grillchips skrev:Inte så blodigt ändå, tack för svar. Fantiserar lite om nästa bil där möjligheten till motorrelaterade modifikationer kommer vara större än på nuvarande kärra, så alltid bra att skaffa sig en ungefärlig prisbild av saker. :D
Hehe japp, är nog inte aktuellt för mig heller egentligen.
Tror det kommer räcka fint med halvsats, vi får se. :lol:
#1066158
Nu fick bilen en välbehövlig tvätt, testade även lite nya medel efter tvätten. (Krystal Kleen Detail från England)
Mycket nöjd med produkterna, härligt utseende, lätta att jobba med och gav en riktigt hal och fin yta.

Och imorgon ska sportavgassystemet från Ferrita monteras, ser fram emot det. :-)-)
IMG_20160410_122036.jpg
IMG_20160410_122036.jpg (1.36 MiB) Visad 539 gånger
IMG_20160410_141855.jpg
IMG_20160410_141855.jpg (1.69 MiB) Visad 540 gånger
#1066217
Walkmann skrev:Grymt vad hal den ser ut :-)-) snyggt!
Upp med film sen, spännande :D
Tack. :)
Japp det ska ordnas, planen är att nöjesköra lite efter jobbet imorgon.
Systemet behöver köras in cirka 15 mil innan det låter som det ska sa de på Ferrita.
Sen ska det ordnas lite klipp och bilder.
Senast redigerad av 1 Lemerok, redigerad totalt 0 gånger.
#1066234
Det ser vi fram emot! Kanske måste jag byta på xc60'n sen :)
#1066520
Nu är systemet monterat, vart riktigt bra tycker jag.
Ser trevligt ut, passar in bra på bilen och ljudet vart lagom mycket. :)

Lät faktiskt lite mer än vad jag förväntade mig, man hör att det är högre nästan hela tiden.
Inte störande om man kör lugnt dock, men hörs lite mer.
Ljudet är klart djupare, mer bas-ljud än tidigare, samtidigt låter det bra och inte för mycket eller störande.
Svårt att få in allt det på video, det låter mycket bättre i verkligheten. Men jag har gjort ett försök nedan.
Filmade lite utanför och inuti med hjälp av brorsan, detta är efter systemet har körts cirka 20 mil idag.

[youtube]o5S1x9sLgIw[/youtube]

Några bilder, får fixa bättre senare.
DSC03675.JPG
DSC03675.JPG (1.83 MiB) Visad 487 gånger
DSC03674.JPG
DSC03674.JPG (1.94 MiB) Visad 488 gånger
#1066661
HiTek skrev:Bra läcker bil! Och Ferrita är bra på att få till bra ljud på högre varv och vid lägre så håller det sig tystare :)
Tack, ja de har fått till detta systemet bra tycker jag med. :-)-)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]