Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av tr1dent
#1026857
Ny bil, ny tråd inte för att det var något större drag i min gamla men roligt att ha ett litet projekt.

Åkte tidigare en V70 Summum 2007 men den började bli lite till åren men hade tänkt ha den något år till. Men det psykologiska 20 000 mil kom allt närmare.

Bild

Bild

Men som vanligt slösurfar man runt på blocket och bytbil och hittade denna:

Bild

Volvo V70 D3 R-Design Electric Silver 2012 hos brabil i Enköping.

Utrustad med utöver standard:

Aluminiumfälg Ixion 18
Blåtands handsfree
Elinfäll. backspeglar
El-värmt baksäte
Innerbacksp aut avbländn
Parkeringshjälp bak
VOC m fjärrstart parkvärm
avtagbar Dragkrok

Men eftersom jag hade mycket på jobbet hade jag inte tid att maila på den förens jag var på väg hem från jobbet. Självklart så var det någon som redan var på väg för att kika på den och dom sa väl mer eller mindre att den var såld. Men sa att dom skulle höra av sig om den inte blev såld. Så dagen efter ringde säljaren och sa att personen som hade tänkte köpa den inte fått igenom finansen. Efter lite förhandling fram och tillbaka så reserverade jag den till förmiddagen dagen efter och åkte ner:

Bild

Den var lika fin som dom hade sagt. Det enda dörruppslaget jag hittade fixade dom under tiden vi skrev papper. Eftersom jag ville ha bilen direkt och dom inte hade tid i verkstan den här dagen så fick jag åka hem på 18" i snöblasket. Jag hade inte lust att åka till Enköping två gånger på en vecka och brabil har två verkstäder in om 15 min från mig.

Bild

Bild

Lämnade den gamla bilen i inbyte, fick väl kanske inte lika mycket som jag hade velat men det var bekvämt:

Bild

Monterade vinterdäcken dagen efter, samma som alla andra V70 ägare, Pangaea 16" 205/60R16.

Bild

Bild

Bild

Vad det gäller inredningen så är den standard bortsett från en Brodithållare jag ska byta till en för min telefon och flytta den mer åt vänster mot föraren:

Bild

Hade inte tänkt göra så mycket mer än att åka till våren men efter lite byteshandel så blev bilen tonad idag. Passade även på att ta bort emblemen, dragkroken samt montera silver visionlampor bak.

Innan:

Bild

Efter:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1026863
Den såg riktigt snygg ut och färgen är verkligen en toppen färg älskar Electric silver metallic.
av tr1dent
#1027043
tack tack, riktigt nöjd att det blev en elektric silver. Var det eller en röd jag var ute efter. Ville ha det förra gången men man kan ju inte välja på beg bilar.

Det som händer framåt är att jag väntar på ledlampor så jag kan byta dem runt hela bilen:
Bilagor
LEDLAMPOR.PNG
LEDLAMPOR.PNG (407.95 KiB) Visad 700 gånger
av tr1dent
#1027062
XC90_Executive skrev:Hade varit ännu snyggare utan rails tror jag! :wink:
Japp, jag håller med :D :D Tog bort railsen på min gamla v70. Då köpte man bara lister som gick från motorhuven och bak till bakluckan.

Men på V70 II så måste man byta tak för att kunna ta bort railsen. Så planen, om jag kommer över några, är att byta dem till silvriga från ocean race.
av Jonnybcool
#1027069
Led är bra grejer :) Ska byta i innerbelysningen på min också framöver förhoppningsvis.

Får hoppas att du har mer tur med leds från ebay än vad jag haft genom åren. Har provat en uppsjö med olika varianter och de enda jag haft som fungerar mer än 3 veckor är ett par jag hade i dimljusen på min förra V70N. Köpte canbus spollampor till regbelysningen för några månader sen och de höll i 4 dagar.
av tr1dent
#1027079
Jonnybcool skrev:Led är bra grejer :) Ska byta i innerbelysningen på min också framöver förhoppningsvis.

Får hoppas att du har mer tur med leds från ebay än vad jag haft genom åren. Har provat en uppsjö med olika varianter och de enda jag haft som fungerar mer än 3 veckor är ett par jag hade i dimljusen på min förra V70N. Köpte canbus spollampor till regbelysningen för några månader sen och de höll i 4 dagar.
skumt, köper alla mina leds på eBay och det är sällan dom går sönder för mig. Köper bara från säljare med bra rating och inte dom allra billigare :)

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]